مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

82
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

45
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله همایش

عنوان

بررسی نقاط قوت و ضعف کاربرد فناوری اطلاعات و ارتباطات (فاوا) در برنامه درسی

صفحات

 صفحه شروع | صفحه پایان

چکیده

فناوری اطلاعات و ارتباطات (فاوا) به دلیل قدرت و توانایی برقراری ارتباط فعال که می تواند با معلمان و دانش آموزان داشته باشد, نقش مهمی را در انتقال دانش بین معلمان و دانش آموزان ایفاء می کند. به همین علت جهت استفاده بهینه معلمان و دانش آموزان از فاوا بایستی بسترسازی مناسب فرهنگی, علمی صورت پذیرد و معلمان و دانش آموزان ضمن توسعه مهارت های خود به رشد و شکوفایی رسیده باشند. به عبارت دیگر, پیش شرط بهره گیری از فاوا در برنامه درسی این است که معلمان و دانش آموزان از فنون بهره گیری از چنین پدیده مهمی آگاهی یابند. پس اگر بسترسازی مناسب صورت نگیرد یا به طور ناقص انجام شود, نمی توان امید داشت که فناوری های جدید موجب تحول در برنامه درسی و به طور کل فرایند آموزش شود بلکه ممکن است صدمات و آسیب هایی را همچون ایجاد فاصله هر چه بیشتر میان معلمان و دانش آموزان به وجود آورد. با توجه به تمام, مشکلات و محدودیت های حوزه فاوا, که ناشی از پیچیدگی و تغییرات سریع این حوزه می باشد, هنوز هم پدیده فاوا را می توان مهمترین عامل تسهیل و ارتقاء یافتن ارتباط انسان با انسان, همچنین انسان با محیط دانست. به همین دلیل اگر کاربرد فناوری اطلاعات از منظر برنامة درسی به نحو مطلوب و به شیوة علمی طراحی نشود, تاثیرات خود را به برنامة درسی تحمیل خواهد کرد و ممکن است تعادل برنامه را بر هم زند. نگارندگان این مقاله با روش علمی-مروری, کاربرد فاوا در برنامه درسی را بررسی و ضمن ارائه راهکارهایی, مزایا و معایب آن را بیان کرده اند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    بقایی، حسین، عالی، مریم، و رفعتی، صفیه. (1403). بررسی نقاط قوت و ضعف کاربرد فناوری اطلاعات و ارتباطات (فاوا) در برنامه درسی. کنفرانس بین المللی پژوهش های مدیریت و علوم انسانی در ایران. SID. https://sid.ir/paper/1148613/fa

    Vancouver: کپی

    بقایی حسین، عالی مریم، رفعتی صفیه. بررسی نقاط قوت و ضعف کاربرد فناوری اطلاعات و ارتباطات (فاوا) در برنامه درسی. 1403. Available from: https://sid.ir/paper/1148613/fa

    IEEE: کپی

    حسین بقایی، مریم عالی، و صفیه رفعتی، “بررسی نقاط قوت و ضعف کاربرد فناوری اطلاعات و ارتباطات (فاوا) در برنامه درسی،” presented at the کنفرانس بین المللی پژوهش های مدیریت و علوم انسانی در ایران. 1403، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/1148613/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button