مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

56
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

31
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تبیین شکاف بین نسلی تبلیغات: تأثیر اولویت های ارزشی و تعامل شبه اجتماعی بر پذیرش جذابیت-های پیام های تبلیغاتی با نقش تعدیل گر نسل

صفحات

 صفحه شروع 93 | صفحه پایان 114

چکیده

 به دلیل وجود فضای رقابتی در صنعت بانکداری ایران, بانک­ها و مؤسسات مالی داخل کشور اکنون نیازمند توجه بیشتر به جذابیت­های پیام­های تبلیغاتی خود در رسانه­های اجتماعی و تعاملات شکل گرفته و اولویت­های ارزشی کاربران این رسانه­ها خصوصاً در بین نسل­های مختلف جامعه هستند. در همین راستا پژوهش حاضر با هدف بررسی تأثیر اولویت­های ارزشی و تعامل شبه اجتماعی بر پذیرش جذابیت­های پیام­های تبلیغاتی با در نظر گرفتن نقش تعدیلگر نسل انجام گرفت. روش انجام تحقیق از نوع توصیفی - تحلیلی بوده و جامعه آماری شامل کلیه مشتریان 5 بانک ملی, صادرات, پارسیان, آینده و بانک شهر در شهر تهران است. بدین منظور به دلیل نامحدود بودن تعداد جامعه آماری, تعداد 384 مشتری از میان بانک­های منتخب با توجه به روش نمونه­گیری خوشه­ای تصادفی انتخاب و پرسشنامه تحقیق بین آن ها توزیع شد. به منظور اندازه­گیری مولفه­های پذیرش جذابیت­های پیام­های تبلیغاتی شامل دو بعد جذابیت­های احساسی و جذابیت­های منطقی از پرسشنامه یی لین و برای سنجش تعامل شبه اجتماعی  از پرسشنامه کیتزمن و همکاران  استفاده شد. همچنین مقیاس ارزشی اینگلهارت برای اندازه­گیری اولویت­های ارزشی مورد استفاده قرار گرفت. روایی پرسشنامه­ها بر اساس روایی سازه, تشخیصی, واگرا و همگرا و پایایی آن با ضریب آلفای کرونباخ با نرم افزار Smart PLS بررسی گردید. تجزیه وتحلیل نتایج نشان داد که اولویت­های ارزشی و تعامل شبه اجتماعی بر پذیرش جذابیت­های پیام­های تبلیغاتی تأثیر مثبت دارند. نسل در ارتباط بین اولویت­های ارزشی و پذیرش جذابیت­های پیام­های تبلیغاتی و همچنین در ارتباط بین تعامل شبه اجتماعی و پذیرش جذابیت­های پیام­های تبلیغاتی از نقش تعدیلگر برخوردار است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button