مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,899
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,102
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تاثیر بسته بندی بر تصویر شناسه در محصولات غذایی

صفحات

 صفحه شروع 107 | صفحه پایان 124

چکیده

بسته بندی یک محصول ترکیبی از عناصر گوناگون است که هر کدام از آن ها می توانند در ایجاد تصویر مشخصی در ذهن مصرف کننده موثر باشند. این پژوهش با هدف نشان دادن تاثیر مستقیم دو عنصر تصویری بسته بندی: رنگ و شکل بر دو تداعی نمادین (شخصیت شناسه) و کارکردی (باورها در مورد شناسه) مربوط به تصویر شناسه در صنایع غذایی, شکل گرفته است. برای دستیابی به این هدف, با انجام مراحل مختلفی فرضیه های پژوهش با استفاده از نرم افزار spss مورد آزمایش قرار گرفت و با روش های آزمون t و تحلیل واریانس چندگانه داده ها تجزیه و تحلیل شد. بررسی ها نشان داد که باورها در مورد شناسه و همچنین ابعاد شخصیت شناسه از تغییر رنگ و شکل بسته بندی تاثیر می پذیرند. نتایج نشان می دهد که عناصر تصویری بسته بندی متغیرهایی هستند که می توانند در ایجاد و انتقال یک تصویر مشخص از شناسه تاثیرگذار باشند. تداعی هایی که با این ویژگی های ظاهری ایجاد می شوند, سیاست های ارتباطی و تصمیم های مربوط به جایگاه یابی یک کالا را در رده های گوناگون کالا شکل می دهند. کاربرد اصلی این پژوهش پاسخ دادن به سختی های پیش روی مدیران شناسه و طراحان در مجسم کردن و انتقال پیام های شناسه از طریق ویژگی های فیزیکی است. داشتن درک بیشتر از تاثیر جنبه های بصری به آن ها این امکان را می دهد تا محتوای پیام های خود را بهتر جهت دهی کنند و جایگاه مناسب تری را در برابر شناسه های رقیب بیابند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    عارفی، اصغر، و نکویی، مهتاب. (1389). تاثیر بسته بندی بر تصویر شناسه در محصولات غذایی. چشم انداز مدیریت بازرگانی (چشم انداز مدیریت (پیام مدیریت))، 10(4 (پیاپی 37))، 107-124. SID. https://sid.ir/paper/115484/fa

    Vancouver: کپی

    عارفی اصغر، نکویی مهتاب. تاثیر بسته بندی بر تصویر شناسه در محصولات غذایی. چشم انداز مدیریت بازرگانی (چشم انداز مدیریت (پیام مدیریت))[Internet]. 1389؛10(4 (پیاپی 37)):107-124. Available from: https://sid.ir/paper/115484/fa

    IEEE: کپی

    اصغر عارفی، و مهتاب نکویی، “تاثیر بسته بندی بر تصویر شناسه در محصولات غذایی،” چشم انداز مدیریت بازرگانی (چشم انداز مدیریت (پیام مدیریت))، vol. 10، no. 4 (پیاپی 37)، pp. 107–124، 1389، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/115484/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button