مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,525
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

877
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مفهوم پردازی آمیخته بازاریابی در بنگاه های صنایع غذایی کوچک و متوسط ایرانی

صفحات

 صفحه شروع 27 | صفحه پایان 42

چکیده

 با مروری بر یافته های پیشین با این مساله اصلی مواجه هستیم که بنگاه های کوچک و متوسط از چه الگو یا شیوه هایی به منظور سازماندهی عناصر آمیخته بازاریابی خود بهره می گیرند؟ از اینرو هدف مطالعه حاضر آن است تا با کنکاشی نوپردازانه و ایجاد همگرایی موثر بین دو حوزه بازاریابی و الزامات بنگاه های کوچک و متوسط به تبیین چگونگی و چیستی آمیخته بازاریابی و اجزای سازنده را در بنگاه های کوچک و متوسط تشریح کند. در این بررسی دو گونه نوآوری صورت گرفته است؛ یکی مشارکت نظری و توسعه مرزهای دانش بازاریابی در بنگاه های کوچک و متوسط و دیگری مشارکت عملی و الگوشناسی فعالیت های بازاریابی فعالان این قبیل بنگاه ها با بهره گیری از رویکرد کیفی و راهبرد پژوهش موردی اکتشافی مرکب. نتایج بررسی نشان داد که مولفه های آمیخته بازاریابی در بنگاه های کوچک و متوسط شامل 5 عنصر اصلی (فرد (مدیر/ مالک), محصول, قیمت, مکان, ترفیع) و 49 جز تشکیل دهنده است که عنصر اول در روند اجرای مطالعه به عنوان یک عنصر جدید استخراج و به موارد متداول اضافه شد. البته محتوای سایر عناصر نیز متفاوت از عناصر مرسوم است. در ضمن این فرضیه تقویت شد که آمیخته بازاریابی در بنگاه های کوچک و متوسط در بنگاه های مورد بررسی متفاوت با آمیخته بازاریابی مرسوم و شامل پنج عنصر شخص, قیمت, مکان, ترفیع و محصول است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    گلابی، امیرمحمد، خدادادحسینی، سیدحمید، رضوانی، مهران، و یدالهی فارسی، جهانگیر. (1389). مفهوم‌ پردازی آمیخته بازاریابی در بنگاه‌ های صنایع غذایی کوچک و متوسط ایرانی. چشم انداز مدیریت بازرگانی (چشم انداز مدیریت (پیام مدیریت))، 9(2 (پیاپی 35))، 27-42. SID. https://sid.ir/paper/115604/fa

    Vancouver: کپی

    گلابی امیرمحمد، خدادادحسینی سیدحمید، رضوانی مهران، یدالهی فارسی جهانگیر. مفهوم‌ پردازی آمیخته بازاریابی در بنگاه‌ های صنایع غذایی کوچک و متوسط ایرانی. چشم انداز مدیریت بازرگانی (چشم انداز مدیریت (پیام مدیریت))[Internet]. 1389؛9(2 (پیاپی 35)):27-42. Available from: https://sid.ir/paper/115604/fa

    IEEE: کپی

    امیرمحمد گلابی، سیدحمید خدادادحسینی، مهران رضوانی، و جهانگیر یدالهی فارسی، “مفهوم‌ پردازی آمیخته بازاریابی در بنگاه‌ های صنایع غذایی کوچک و متوسط ایرانی،” چشم انداز مدیریت بازرگانی (چشم انداز مدیریت (پیام مدیریت))، vol. 9، no. 2 (پیاپی 35)، pp. 27–42، 1389، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/115604/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button