Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,933
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,581
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تبیین نقش بازار بزرگ تهران در توسعه گردشگری شهری تهران

صفحات

 صفحه شروع 63 | صفحه پایان 80

چکیده

 مدیریت شهری تهران طی دهه های اخیر با چالش های مختلفی بویژه در ساختار اقتصادی مواجه بوده است, این در حالی است که این کلانشهر هم از موقعیت خاص (مرکزیت اداری – سیاسی) در جذب سرمایه در کشور برخوردار بوده و هم این که پیشینه تاریخی آن حاکی از وجود توان بالا در جذب گردشگران داخلی و خارجی دارد, که در این راستا بازار بزرگ تهران به علت استقرار در بافت کهن شهری و نیز تنوع عملکردی (تجاری, مذهبی, تفریحی و ... ) قابل ذکر می باشد. این پژوهش سعی بر آن دارد تا با شیوه توصیفی – تبیینی به شناخت جامع و تشریح قابلیت های متنوع بازار بزرگ تهران در جهت توسعه گردشگری شهری بپردازد. در این پژوهش با توجه به نوع تحقیق (همبستگی), محدودیت های مختلف در گردآوری داده ها ,حجم نمونه 150 نفر می باشد که براساس روش نمونه گیری اتفاقی تعیین و مورد پرسشگری واقع شده اند. با توجه به فرضیات و مساله تحقیق و جهت سنجش همبستگی میان متغیرها (زیر ساخت های بازار بزرگ و توسعه گردشگری شهری) شاخص های (ارتباطی, اطلاعاتی, خدماتی, مذهبی – فرهنگی, تاریخی, تجاری و تفریحی_ سرگرمی) بررسی گردیدند. نتایج حاصله از پژوهش (در زمینه بررسی و مقایسه روند تحولات و نقش آفرینی بازار بزرگ تهران) نشان می دهد که ضعف کارکردی قابل توجهی در رابطه با مدیریت و برنامه ریزی توسعه گردشگری (بازار بزرگ تهران) وجود دارد, از این رو بازار بزرگ با توجه به توان های مختلف فضایی در صورت تدوین برنامه ریزی راهبردی, مدیریت مشارکتی و تامین کمی و کیفی زیرساخت های ارتباطی, خدماتی و اطلاعاتی منطبق بر معیارها و استانداردهای جهانی می تواند نقش بسزایی در جذب گردشگران داخلی و خارجی و تحولات عمیق و مثبت ساختاری کلان شهر تهران و سایر سطوح داشته باشد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    بوذری، سیما، خلیفه، ابراهیم، و بابکی نژاد، مجتبی. (1392). تبیین نقش بازار بزرگ تهران در توسعه گردشگری شهری تهران. جغرافیایی سرزمین، 10(38)، 63-80. SID. https://sid.ir/paper/116155/fa

    Vancouver: کپی

    بوذری سیما، خلیفه ابراهیم، بابکی نژاد مجتبی. تبیین نقش بازار بزرگ تهران در توسعه گردشگری شهری تهران. جغرافیایی سرزمین[Internet]. 1392؛10(38):63-80. Available from: https://sid.ir/paper/116155/fa

    IEEE: کپی

    سیما بوذری، ابراهیم خلیفه، و مجتبی بابکی نژاد، “تبیین نقش بازار بزرگ تهران در توسعه گردشگری شهری تهران،” جغرافیایی سرزمین، vol. 10، no. 38، pp. 63–80، 1392، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/116155/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا