مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

124
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

69
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

روایت پژوهی فرآیند بروز رفتارهای پرخطر دانش آموزان ورزشکار همدانی

صفحات

 صفحه شروع 145 | صفحه پایان 157

چکیده

 هدف از تحقیق حاضر بررسی فرآیند بروز رفتارهای پرخطر دانش آموزان ورزشکار همدانی بود. تحقیق حاضر به لحاظ روش شناسی از نوع کیفی است و از میان روش های موجود در تحقیقات کیفی از تحلیل روایت به منظور کشف فرایندهایی که منجر به بروز رفتارهای پرخطر در بین دانش آموزان ورزشکار همدانی می شود, استفاده شده است. این تحلیل کمک می کند تا پیشینه ی زندگی این دانش آموزان شناسایی شود و در نهایت مدل فرایندی بروز رفتارهای پرخطر استخراج شود. مشارکت کنندگان این تحقیق را دانش آموزان پسر ورزشکار, دوره اول متوسطه شهر همدان که در کمیته انضباطی سازمان آموزش و پرورش شهر همدان دارای پرونده انضباطی بودند تشکیل می دادند این افراد به صورت هدفمند انتخاب شدند و داده ها بعد از اجرای 21 مصاحبه به اشباع نظری رسید. برای گردآوری اطلاعات در این تحقیق از ابزار مصاحبه نیمه ساختار یافته و جهت ارزیابی روایی یافته ها از معیارهای اسکینر و همکاران (2014) استفاده شد. همچنین جهت تجزیه و تحلیل داده ها از فرایند کدگذاری مبتنی بر دستورالعمل تحقیقات روایت پژوهی براون و کلارک (2006) که روایت پژوهی را به مثابه آنالیز موضوعی می دادند و برای تحلیل اطلاعات آن رویکرد تحلیل تماتیک را پیشنهاد کرده اند, استفاده شد. یافته ها نشان داد بروز رفتارهای پرخطر دانش آموزان ورزشکار تابع 50 مفهوم اولیه, 9 مضمون فرعی و 2 مضمون اصلی است. مطابق با نتایج تحقیق برخی از این عوامل متعلق به نظام درون خانواده و برخی دیگر نیز تابع شرایط و موقعیت های بیرونی است که به باور مشارکت کنندگان در تحقیق در شکل گیری رفتارهای پرخطر نزد آن ها نقش داشته است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button