مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,128
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

854
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

نیاز به آموزش و بهبود دانش شغلی: برگرفته از تجارب پرستاران تریاژ تلفنی مرکز پیام اورژانس 115 مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی کرمان

صفحات

 صفحه شروع 160 | صفحه پایان 171

چکیده

 زمینه و هدف: پاسخ موثر از طریق تلفن به اورژانس های پزشکی, برای سیستم های اورژانس پزشکی در سراسر جهان حیاتی می باشد. ارایه خدمات اورژانسی به صورت مرتب سازی و اولویت بندی تماس های دریافتی صورت می گیرد و آموزش این دسته از خدمات, در فاصله زمان پاسخ و کیفیت پاسخ نقش حیاتی را ایفا می کند. این پژوهش با هدف توصیف تجربه های پرستاران از تریاژ تلفنی صورت گرفته در مرکز پیام اورژانس 115 مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی کرمان انجام گردید.روش کار: تحقیق حاضر به صورت کیفی پدیدارشناختی انجام شد. انتخاب جامعه پژوهش به صورت مبتنی بر هدف و شامل 5 نفر از پرستاران شاغل در مرکز پیام اورژانس 115 کرمان با حداقل 5 سال سابقه کار بود. جمع آوری اطلاعات به صورت مصاحبه فرد به فرد و با استفاده از ابزار مصاحبه عمیق و بدون ساختار انجام شد. میانگین زمان هر مصاحبه 63 دقیقه به طول انجامید و از ضبط صوت الکترونیکی برای ثبت مصاحبه ها استفاده شد. داده های حاصل با استفاده از روش Colaizzi تجزیه و تحلیل گردید. جهت اعتمادپذیر کردن داده ها, پژوهشگر دوباره به تک تک نمونه ها مراجعه نمود.یافته ها: 737 مفهوم خلاصه شده از مصاحبه ها استخراج گردید که در 9 دسته موضوعی قرار گرفت و در نهایت, سه درون مایه «ایفای نقش در بستر فرهنگ و اجتماع», «ایفای نقش در بستر حرفه و سازمان» و «ایفای نقش در بستر فردی» به دست آمد. تجربه های پرستاران به صورت «مجموعه ای فشرده و هم بند (پیوستار) بین فرصت ها, تهدیدها, قوت ها و ضعف ها» بیان شد.نتیجه گیری: نتایج پژوهش حاضر را می توان در دو نکته اساسی خلاصه کرد. اول این که مهارت های ارزیابی که در مشاوره چهره به چهره استفاده می شود, از طریق تلفن به طور مستقیم قابل انتقال نیست و این امر نشان می دهد که آموزش های خاص مشاوره تلفنی, ارزیابی درمان و مهارت های تصمیم گیری باید به پرستاران تریاژ شاغل در این مراکز ارایه شود. دوم این که افزایش ایجاد رضایت شغلی در بین قشر جدید پرستاران تریاژ تلفنی باید با در نظر گرفتن استقلال در تصمیم گیری و کاهش خطا های تصمیم گیری پرستار تریاژ تلفنی صورت گیرد که این مهم با ابلاغ دستورالعمل تریاژ تلفنی یکپارچه و ایجاد راهکارهای مناسب آموزشی جهت کنترل استرس های تجربه شده, انجام می شود. این نکات باید توسط مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی کشور برای ارتقای دانش شغلی در پرستاران مراکز پیام اورژانس 115 در نظر گرفته شود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    آذرنوش، علی، و صالحی، شایسته. (1395). نیاز به آموزش و بهبود دانش شغلی: برگرفته از تجارب پرستاران تریاژ تلفنی مرکز پیام اورژانس 115 مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی کرمان. گام های توسعه در آموزش پزشکی (STRIDES IN DEVELOPMENT OF MEDICAL EDUCATION)، 13(2 )، 160-171. SID. https://sid.ir/paper/116811/fa

    Vancouver: کپی

    آذرنوش علی، صالحی شایسته. نیاز به آموزش و بهبود دانش شغلی: برگرفته از تجارب پرستاران تریاژ تلفنی مرکز پیام اورژانس 115 مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی کرمان. گام های توسعه در آموزش پزشکی (STRIDES IN DEVELOPMENT OF MEDICAL EDUCATION)[Internet]. 1395؛13(2 ):160-171. Available from: https://sid.ir/paper/116811/fa

    IEEE: کپی

    علی آذرنوش، و شایسته صالحی، “نیاز به آموزش و بهبود دانش شغلی: برگرفته از تجارب پرستاران تریاژ تلفنی مرکز پیام اورژانس 115 مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی کرمان،” گام های توسعه در آموزش پزشکی (STRIDES IN DEVELOPMENT OF MEDICAL EDUCATION)، vol. 13، no. 2 ، pp. 160–171، 1395، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/116811/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button