مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,351
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

763
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

عنوان فارسی: کارکرد فعال ادبیات کودک در پی ریزی انقلاب (2012) مصر با تکیه بر داستان «انقلاب کودکان» (عنوان عربی: تأثیر أدب الأطفال فی اندلاع ثورة 2012 لمصر (دراسة فی قصة «ثورة الأَطفال» نموذجا)

صفحات

 صفحه شروع 147 | صفحه پایان 176

کلیدواژه

عناصر داستان (کلیدواژه عربی: أدب الأطفالQ2
عناصر القصة)Q2

چکیده

 چکیده فارسی:ادبیات کودکان به عنوان یکی از ابزارهای تربیتی, علاوه بر تامین نیازهای جسمی, روحی و عاطفی, نقش انکارناپذیری در افزایش سطح آگاهی و گسترش افق انتظار کودک از جامعه و برنامه ریزان نظام های حکومتی دارد. بی شک, نظام فکری انسان از کودکی بنا می شود, لذا توجه به آثاری که در حوزه ادبیات کودکان خلق می شود, می تواند در برنامه های آینده نگر جوامع, سهمی ارزنده داشته باشد. ادبیات کودکان از نیمه قرن نوزده, حرکت روبه رشد خود را در سرزمین های عربی با پیشگامی مصر آغاز کرد.در این میان «نبیل سلیمان سلیمان خلف», مشهور به «نبیل خلف», نویسنده و شاعر معاصر مصری, سهمی ارزنده در بالندگی این نوع ادبی و حرکت فعال و هدف دار آن در تربیت و هدایت رفتاری کودکان دارد. یافته های پژوهش, نشان می دهد داستان پرداز موردنظر, با نگارش آثار متعدد در حوزه ادبیات کودکان و نوجوانان, ازجمله آفرینش داستان ثورة الأطفال (انقلاب کودکان), به دنبال نهادینه کردن آرمان ها و ارزش های انسانی ای همچون حق تعیین سرنوشت, صلح, آزادی, عدالت, امید به آینده ای روشن, مبارزه با بیداد, شجاعت و نوع دوستی در نسل نوپای مصر است. بیداری و انقلاب مردم مصر باتوجه به زمان نشر داستان مذکور (2002), سند به ثمر نشستن تلاش های نبیل خلف در رشد فکری و فرهنگی کودکان دیروز و جوانان انقلابی امروز مصر است. شیوه پژوهش, توصیفی- تحلیلی است که بر اساس تحلیل تصویری شخصیت ها و موجودات داستان و طبیعت های انسانی آن ها پی ریزی می شود. چکیده عربی: لطفا برای مشاهده چکیده عربی به متن کامل (PDF) مراجعه فرمایید.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    روشنفکر، کبری، رضایی، پوران، و زارع برمی، مرتضی. (1391). عنوان فارسی: کارکرد فعال ادبیات کودک در پی ریزی انقلاب (2012) مصر با تکیه بر داستان «انقلاب کودکان» (عنوان عربی: تأثیر أدب الأطفال فی اندلاع ثورة 2012 لمصر (دراسة فی قصة «ثورة الأَطفال» نموذجا). الجمعیه العلمیه الایرانیه للغه العربیه و آدابها، 8(25)، 147-176. SID. https://sid.ir/paper/118794/fa

    Vancouver: کپی

    روشنفکر کبری، رضایی پوران، زارع برمی مرتضی. عنوان فارسی: کارکرد فعال ادبیات کودک در پی ریزی انقلاب (2012) مصر با تکیه بر داستان «انقلاب کودکان» (عنوان عربی: تأثیر أدب الأطفال فی اندلاع ثورة 2012 لمصر (دراسة فی قصة «ثورة الأَطفال» نموذجا). الجمعیه العلمیه الایرانیه للغه العربیه و آدابها[Internet]. 1391؛8(25):147-176. Available from: https://sid.ir/paper/118794/fa

    IEEE: کپی

    کبری روشنفکر، پوران رضایی، و مرتضی زارع برمی، “عنوان فارسی: کارکرد فعال ادبیات کودک در پی ریزی انقلاب (2012) مصر با تکیه بر داستان «انقلاب کودکان» (عنوان عربی: تأثیر أدب الأطفال فی اندلاع ثورة 2012 لمصر (دراسة فی قصة «ثورة الأَطفال» نموذجا)،” الجمعیه العلمیه الایرانیه للغه العربیه و آدابها، vol. 8، no. 25، pp. 147–176، 1391، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/118794/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا