مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

746
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

765
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

طراحی تحلیلی کنترل کننده بهینه غیرخطی مقید برای سیستم تعلیق فعال خودرو با درنظر گرفتن محدودیت دینامیک عملگر

صفحات

 صفحه شروع 25 | صفحه پایان 34

چکیده

 در این مقاله, یک قانون کنترل بهینه غیرخطی مقید برای سیستم تعلیق فعال خودرو با در نظر گرفتن محدودیت دینامیک عملگر هیدرولیکی به صورت تحلیلی توسعه داده می شود. در استخراج این قانون کنترلی جدید, اثرات غیرخطی در نیروهای فنر, میرایی و عملگر هیدرولیکی در نظر گرفته شده است. ورودی کنترلی سیستم, جابجایی قرقره شیر هیدرولیک است که درعمل محدود بوده و باید قید آن در استخراج قانون کنترلی لحاظ شود. در روش پیشنهادی, ابتدا مساله کنترلی مذکور با استفاده از ایده پیش بین و با تشکیل شاخص عملکردی که ترکیب وزن داری از پاسخ های پیش بینی شده سیستم غیرخطی و ورودی کنترلی است به یک مساله بهینه سازی غیرخطی مقید تبدیل می شود. سپس این مساله بهینه سازی با استفاده از قضیه کن- تاکر بصورت تحلیلی حل شده و قانون کنترل بهینه مقید برای سیستم تعلیق بدست می آید. قانون بدست آمده به شکل بسته بوده و برای حل و پیاده سازی راحت می باشد. در نهایت, عملکرد کنترل کننده پیشنهادی با استفاده از شبیه سازی مدل خودرو روی یک جاده با ورودی تصادفی مورد ارزیابی قرار می گیرد. نتایج نشان دهنده کاهش چشمگیر شتاب بدنه و بهبود راحتی سفر با استفاده از ورودی کنترلی محدود شده می باشد. ضمن اینکه دیگر پاسخ های سیستم تعلیق اعم از جابجایی تعلیق و جابجائی تایر نیز در وضعیت مناسبی می باشند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    عبدی، بهمن، میرزایی، مهدی، رفعت نیا، صدرا، و اکبری الوانق، احمد. (1396). طراحی تحلیلی کنترل کننده بهینه غیرخطی مقید برای سیستم تعلیق فعال خودرو با درنظر گرفتن محدودیت دینامیک عملگر. کنترل، 11(3 )، 25-34. SID. https://sid.ir/paper/120805/fa

    Vancouver: کپی

    عبدی بهمن، میرزایی مهدی، رفعت نیا صدرا، اکبری الوانق احمد. طراحی تحلیلی کنترل کننده بهینه غیرخطی مقید برای سیستم تعلیق فعال خودرو با درنظر گرفتن محدودیت دینامیک عملگر. کنترل[Internet]. 1396؛11(3 ):25-34. Available from: https://sid.ir/paper/120805/fa

    IEEE: کپی

    بهمن عبدی، مهدی میرزایی، صدرا رفعت نیا، و احمد اکبری الوانق، “طراحی تحلیلی کنترل کننده بهینه غیرخطی مقید برای سیستم تعلیق فعال خودرو با درنظر گرفتن محدودیت دینامیک عملگر،” کنترل، vol. 11، no. 3 ، pp. 25–34، 1396، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/120805/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button