Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,090
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

906
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

پویایی اخلاق تجاری: تابعی از فرهنگ و زمان (نمونه ها و الگوها)

صفحات

 صفحه شروع 97 | صفحه پایان 105

چکیده

 زمینه: مقاله پیش رو, مفهوم اخلاق را به طور کلی و اخلاق تجاری را به طور ویژه مورد بررسی قرار داده و مباحثی در خصوص پویایی اخلاق در جامعه و پویایی اخلاق تجاری در بازار ارایه می نماید. فرهنگ و زمان دو عامل تاثیرگذار بر اخلاق و اخلاق تجاری به شمار می آیند. به طور کلی آنچه که از اخلاق و اخلاق تجاری مستفاد می شود, همان چیزی است که در زمانی خاص و در شرایط فرهنگی ویژه ای, ملاک مقبولیت و یا عدم مقبولیت امری تلقی می شود. امری که ثابت نبوده و با گذشت زمان دستخوش تغییر می شود. آنچه در گذشته امری اخلاقی تلقی می شد, معلوم نیست که امروزه نیز همان وضعیت را داشته باشد و آنچه که امروزه امری اخلاقی ارزیابی می شود, ممکن است در آینده همینگونه ارزیابی نگردد.روش کار: براساس مباحث و مبانی نظری موجود پیرامون رابطه فرهنگ و زمان, پویایی اخلاق در بستر این دو و نیز تاثیراتی که بر مقوله اخلاق تجاری می گذراند, انواع وقفه و تاخیراتی که ممکن است بین اخلاق تجاری (در دیدگاه تولید کنندگان و شرکتها) و اخلاق در دیدگاه جامعه پیش ایده مورد بحث قرار گرفته و براساس این سناریوها, الگویی از پویایی اخلاق تجاری در گذر فرهنگ و زمان ارایه شده است.نتیجه گیری: معمولا دیدگاه توامان تولید کنندگان و جامعه در خصوص مساله ای, تعیین کننده مقبولیت و یا عدم مقبولیت آن در اخلاق تجاری است. اخلاق تجاری مفهومی است اجتماعی که ممکن است در بین گروههای درگیر در یک حیطه و زمینه خاص نیز درک متفاوتی از آن وجود داشته باشد. براساس الگوی ارایه شده, در پایان مقاله دو نمونه متفاوت و متضاد در صنعت خودروسازی (شرکتهای فورد و ولوو) مطرح و با ارزیابی سناریوهای اخلاق تجاری آنها, در نهایت ملاحظاتی مدیریتی متذکر گردیده است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    امینی فسخودی، عباس. (1387). پویایی اخلاق تجاری: تابعی از فرهنگ و زمان (نمونه ها و الگوها). اخلاق در علوم و فناوری، 3(4-3)، 97-105. SID. https://sid.ir/paper/122681/fa

    Vancouver: کپی

    امینی فسخودی عباس. پویایی اخلاق تجاری: تابعی از فرهنگ و زمان (نمونه ها و الگوها). اخلاق در علوم و فناوری[Internet]. 1387؛3(4-3):97-105. Available from: https://sid.ir/paper/122681/fa

    IEEE: کپی

    عباس امینی فسخودی، “پویایی اخلاق تجاری: تابعی از فرهنگ و زمان (نمونه ها و الگوها)،” اخلاق در علوم و فناوری، vol. 3، no. 4-3، pp. 97–105، 1387، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/122681/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا