مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

8,067
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

2,523
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

هستی شناسی از دیدگاه علامه طباطبایی و آثار و نتایج تربیتی آن

صفحات

 صفحه شروع 119 | صفحه پایان 138

چکیده

 این تحقیق به دنبال بررسی دیدگاه فلسفه هستی شناسی علامه طباطبایی و آثار و نتایج تربیتی آن است. در واقع هدف این پژوهش تبیین مسائل اساسی مربوط به ابعاد هستی از دیدگاه علامه طباطبایی و برخی از مهم ترین آثار تربیتی آن در خصوص عناصر نظام تعلیم و تربیت است. روش کار در این مقاله به صورت توصیفی- تحلیلی و با مراجعه به منابع دست اول و منابع کتابخانه ای صورت گرفته است. در این مطالعه, ضمن تبیین دیدگاه هستی شناسی علامه یعنی رویکرد فلسفی که روش معرفت شناختی آن حاصل شناخت خدا, انسان و جهان است. با تشریح مقوله های مطرح در حوزه نگرش هستی شناسی مدنظر علامه طباطبایی, ارائه تعلیم و تربیت مرتبط با این مباحث به صورت یک چارچوب پیشنهادی در قالب اهداف, برنامه درسی و روشها مورد بحث قرار گرفته است. نتایج حاصل عبارت اند از:1- اهداف شامل سطوح مختلف هدف غایی توحیدی و اهداف واسطه ای اعتدالگرایی و همه جانبه گرایی می باشد.2- برنامه درسی شامل توجه به مشخصات برنامه درسی, محتوی برنامه درسی, آسیب شناسی برنامه درسی و شعب علم می باشد.3- روشهای تعلیم و تربیت شامل روشهای فردی و اخلاقی, روشهای علمی و روشهای اجتماعی می باشد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    نوروزی، رضاعلی، و کشانی، مهدیه. (1389). هستی شناسی از دیدگاه علامه طباطبایی و آثار و نتایج تربیتی آن. حکمت و فلسفه، 6(2 (پیاپی 22))، 119-138. SID. https://sid.ir/paper/123516/fa

    Vancouver: کپی

    نوروزی رضاعلی، کشانی مهدیه. هستی شناسی از دیدگاه علامه طباطبایی و آثار و نتایج تربیتی آن. حکمت و فلسفه[Internet]. 1389؛6(2 (پیاپی 22)):119-138. Available from: https://sid.ir/paper/123516/fa

    IEEE: کپی

    رضاعلی نوروزی، و مهدیه کشانی، “هستی شناسی از دیدگاه علامه طباطبایی و آثار و نتایج تربیتی آن،” حکمت و فلسفه، vol. 6، no. 2 (پیاپی 22)، pp. 119–138، 1389، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/123516/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button