مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,098
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

689
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی تاثیر فیلم آموزشی بر نگرش دانشجویان دندان پزشکی نسبت به روش های کنترل رفتاری رایج در دندان پزشکی کودکان

صفحات

 صفحه شروع 561 | صفحه پایان 567

چکیده

 مقدمه: به منظور انجام درمان موفقیت آمیز, دندان پزشکان می بایست شیوه های مختلفی را برای کنترل رفتاری کودکان به کار برند. هدف از این مطالعه بررسی تاثیر فیلم آموزشی و همچنین آموزش نظری تکنیک های رایج در دندان پزشکی کودکان بر نگرش دانشجویان دندان پزشکی بود.مواد و روش ها: برای انجام این مطالعه تجربی- مداخله ای ابتدا در مورد هر روش یک جمله برای دانشجویان توضیح داده شد و آن ها پرسشنامه را که حاوی اطلاعات دموگرافیک و سوالات مربوط به تکنیک های مختلف کنترل رفتاری بود پر کردند. سپس فیلم ویدئویی که در آن, تکنیک ها به طور کامل توضیح داده و سپس اجرا شد, نمایش داده شد و دانشجویان مجددا پرسشنامه را پر کردند. آموزش نظری در مورد تکنیک های کنترل رفتار به مدت 4 جلسه 2 ساعته انجام شد و بعد از این جلسات دانشجویان پرسشنامه ها را پر کردند. سپس میانگین نمرات مربوط به هر روش به طور جداگانه در سه مقطع زمانی (قبل از مشاهده فیلم, بعد از مشاهده فیلم و بعد از آموزش تئوری) با آزمونهای آماری ANOVA و  Tukey ارزیابی گردید (a=0.05).یافته ها: بیشترین میزان پذیرش در هر سه مقطع زمانی مربوط به روش های  tell-show-do و Voice control بود. مشاهده فیلم در هیچ یک از روش ها تغییر معناداری ایجاد نکرد. تاثیر آموزش نظری بر روش های Passive restraint, Voice control و General Anesthesia معنادار بود و توانست سبب افزایش پذیرش آن ها گردد.نتیجه گیری: طبق نتایج این مطالعه, فیلم آموزشی دانشجویان را آماده پذیرش آموزش می کند ولی آموزش نظری می تواند مقبولیت برخی روش ها را افزایش دهد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    جعفرزاده، مهدی، عشقی، علیرضا، و صانعی، مریم. (1389). بررسی تاثیر فیلم آموزشی بر نگرش دانشجویان دندان پزشکی نسبت به روش های کنترل رفتاری رایج در دندان پزشکی کودکان. مجله دانشکده دندان پزشکی اصفهان، 6(5 (ویژه نامه ارتقای سلامت دهان و دندان))، 561-567. SID. https://sid.ir/paper/126301/fa

    Vancouver: کپی

    جعفرزاده مهدی، عشقی علیرضا، صانعی مریم. بررسی تاثیر فیلم آموزشی بر نگرش دانشجویان دندان پزشکی نسبت به روش های کنترل رفتاری رایج در دندان پزشکی کودکان. مجله دانشکده دندان پزشکی اصفهان[Internet]. 1389؛6(5 (ویژه نامه ارتقای سلامت دهان و دندان)):561-567. Available from: https://sid.ir/paper/126301/fa

    IEEE: کپی

    مهدی جعفرزاده، علیرضا عشقی، و مریم صانعی، “بررسی تاثیر فیلم آموزشی بر نگرش دانشجویان دندان پزشکی نسبت به روش های کنترل رفتاری رایج در دندان پزشکی کودکان،” مجله دانشکده دندان پزشکی اصفهان، vol. 6، no. 5 (ویژه نامه ارتقای سلامت دهان و دندان)، pp. 561–567، 1389، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/126301/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button