مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,274
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

729
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

نیازسنجی مدیران دبیرستانها و کارکنان ستادی آموزش و پرورش شهر اصفهان در زمینه فناوری اطلاعات در سال تحصیلی 84 ـ 83

صفحات

 صفحه شروع 67 | صفحه پایان 80

چکیده

 در دنیای امروز که عصر اطلاعات نام گرفته, توسعه فناوری اطلاعات (IT) در آموزش و پرورش, به خصوص با هدف ایجاد تحول در نظام آموزشی و تولید علم با همت مدیران, معلمان و دانش آموزان, پایه و اساس موجودیت یک نظام آموزشی کارآمد است. آنچه که در این تحول از اهمیت بالایی برخوردار است, آگاهی مدیران, معلمان و دانش آموزان از منابع اطلاعاتی و همچنین مهارت و یا سواد فناوری اطلاعات است. پژوهش حاضر در چهار زمینه رایانه, شبکه های اطلاع رسانی, دولت الکترونیک و ابزارهای رایانه ای انجام شده است. روش پژوهش توصیفی از نوع پیمایشی است. جامعه آماری مورد مطالعه, کلیه مدیران دبیرستانها و کارکنان ستادی آموزش و پرورش (پنج ناحیه) شهر اصفهان هستند که از طریق نمونه گیری خوشه ای ساده, سه ناحیه و با روش تصادفی ساده 150 مدیر و 30 نفر از کارکنان ستادی به عنوان نمونه آماری انتخاب شدند. ابزار اندازه گیری , پرسشنامه  محقق ساخته با 22 سوال و دو قسمت میزان اطلاع و میزان نیاز است که اعتبار آن بر اساس ضریب آلفای کرونباخ به ترتیب 85/0 و 90/0 برآورد شده است. در این پژوهش برای تجزیه و تحلیل داده ها از روشهای آمار توصیفی و استنباطی استفاده شده است. نتایج پژوهش نشان داده است که میزان اطلاع کارکنان ستادی آموزش و پرورش شهر اصفهان در زمینه شبکه های اطلاع رسانی, دولت الکترونیک و ابزارهای رایانه ای بیشتر از مدیران دبیرستانهاست. بر اساس نتایج به دست آمده بیشترین میزان اطلاع مدیران دبیرستانها و کارکنان ستادی در زمینه رایانه و کمترین میزان اطلاع آنان در زمینه تاثیر ابزارهای رایانه ای در امر آموزش است. همچنین میزان نیاز مدیران دبیرستانها و کارکنان ستادی آموزش و پرورش شهر اصفهان با سابقه خدمت کمتر از 10 سال, کمتر از مدیران دبیرستانها و کارکنان ستادی 10 تا 15 و 16 سال به بالا در «آموزش شبکه های اطلاع رسانی» و «آموزش دولت الکترونیک» است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    روزبهی، منیژه، و احمدی، غلامرضا. (1385). نیازسنجی مدیران دبیرستانها و کارکنان ستادی آموزش و پرورش شهر اصفهان در زمینه فناوری اطلاعات در سال تحصیلی 84 83. پژوهش در برنامه ریزی درسی (دانش و پژوهش در علوم تربیتی-برنامه ریزی درسی)، 20(10-11)، 67-80. SID. https://sid.ir/paper/127213/fa

    Vancouver: کپی

    روزبهی منیژه، احمدی غلامرضا. نیازسنجی مدیران دبیرستانها و کارکنان ستادی آموزش و پرورش شهر اصفهان در زمینه فناوری اطلاعات در سال تحصیلی 84 83. پژوهش در برنامه ریزی درسی (دانش و پژوهش در علوم تربیتی-برنامه ریزی درسی)[Internet]. 1385؛20(10-11):67-80. Available from: https://sid.ir/paper/127213/fa

    IEEE: کپی

    منیژه روزبهی، و غلامرضا احمدی، “نیازسنجی مدیران دبیرستانها و کارکنان ستادی آموزش و پرورش شهر اصفهان در زمینه فناوری اطلاعات در سال تحصیلی 84 83،” پژوهش در برنامه ریزی درسی (دانش و پژوهش در علوم تربیتی-برنامه ریزی درسی)، vol. 20، no. 10-11، pp. 67–80، 1385، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/127213/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button