مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

925
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

546
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

دیدگاه دانشجویان رشته کشاورزی نسبت به یادگیری خدماتی

صفحات

 صفحه شروع 136 | صفحه پایان 146

چکیده

 یادگیری خدماتی نوعی استراتژی تدریس به شمار می رود که سبب غنی سازی تجربه یادگیری و تقویت مهارت های ارتباطی در دانشجویان می شود. هدف اصلی این پژوهش, دیدگاه دانشجویان رشته کشاورزی نسبت به یادگیری خدماتی بوده است. تحقیق حاضر به لحاظ پارادایمیک کمی, از جنبه هدف کاربردی و از بعد دستیابی به حقایق و داده پردازی داده ها توصیفی پیمایشی بوده است. جامعه آماری تحقیق را دانشجویان کارشناسی و کارشناسی ارشد رشته ترویج و آموزش کشاورزی, دانشگاه رازی (170=تعداد جامعه) تشکیل داده اند. با استفاده از روش نمونه گیری تصادفی ساده تعداد 143 نفر نمونه از جدول کرجسی مورگان انتخاب شد. گردآوری داده ها توسط پرسشنامه محقق ساخته انجام گرفت. روایی پرسشنامه توسط منابع موجود و نظرات اساتید دانشگاه رازی و پایایی آن با استفاده از ضریب آلفای کرونباخ برابر با 0.78 به دست آمد. نتایج به حاصل از این پژوهش نشان داد که دانشجوبان نگرش نسبتا مثبتی نسبت به استفاده از یادگیری خدماتی در آموزش کشاورزی دارند و بیان داشتند که برای اجرای این پروژه, مسوولیت تک تک افراد باید کاملا مشخص شود. همچنین نتایج آزمون t مشخص کرد که افرادی که سابقه شرکت در فعالیت های گروهی نداشتند, دیدگاه مثبت تری نسبت به یادگیری خدماتی داشتند. نتایج حاصل از این تحقیق می تواند منجر به بهبود کیفیت آموزش و افزایش کارایی یادگیری و توسعه کشاورزی شود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    سپه پناه، مرجان، حیدری، حسین، میرک زاده، علی اصغر، و زرافشانی، کیومرث. (1393). دیدگاه دانشجویان رشته کشاورزی نسبت به یادگیری خدماتی. پژوهش در برنامه ریزی درسی (دانش و پژوهش در علوم تربیتی-برنامه ریزی درسی)، 11(15 (پیاپی 42))، 136-146. SID. https://sid.ir/paper/127229/fa

    Vancouver: کپی

    سپه پناه مرجان، حیدری حسین، میرک زاده علی اصغر، زرافشانی کیومرث. دیدگاه دانشجویان رشته کشاورزی نسبت به یادگیری خدماتی. پژوهش در برنامه ریزی درسی (دانش و پژوهش در علوم تربیتی-برنامه ریزی درسی)[Internet]. 1393؛11(15 (پیاپی 42)):136-146. Available from: https://sid.ir/paper/127229/fa

    IEEE: کپی

    مرجان سپه پناه، حسین حیدری، علی اصغر میرک زاده، و کیومرث زرافشانی، “دیدگاه دانشجویان رشته کشاورزی نسبت به یادگیری خدماتی،” پژوهش در برنامه ریزی درسی (دانش و پژوهش در علوم تربیتی-برنامه ریزی درسی)، vol. 11، no. 15 (پیاپی 42)، pp. 136–146، 1393، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/127229/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button