مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

834
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

537
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

الگوی تعیین عوامل مؤثر بر ادراک چابکی در تدریس(مورد مطالعه؛ دانش آموزان دورة متوسطه آموزش و پرورش شهر اصفهان)

صفحات

 صفحه شروع 85 | صفحه پایان 93

چکیده

 هدف پژوهش حاضر, الگوی تعیین عوامل مؤثر بر چابکی در تدریس بوده است. روش پژوهش, توصیفی از نوع همبستگی بوده است. جامعة آماری مورد مطالعة این پژوهش را همة دانش آموزان دورة دوم متوسطه آموزش و پرورش شهر اصفهان در سال تحصیلی 97-1396 تشکیل داده اند. برای انتخاب نمونه از روش تصادفی خوشه ای چندمرحله ای استفاده شده است و تعداد 382 نفر برای پژوهش انتخاب شدند. ابزارهای پژوهش شامل پرسشنامه های عوامل مؤثر بر چابکی در تدریس (95/0= α ), توانمندسازی روان شناختی (91/0= α ) و ادراک چابکی در تدریس (93/0= α ) بوده است. برای تجزیه وتحلیل اطلاعات از آزمون های همبستگی پیرسون, تحلیل رگرسیون چندگانه گام به گام و مدل معادله ساختاری استفاده به عمل آمده است. به طور کلی یافته های پژوهش نشان داد, بین بهره گیری از انعطاف پذیری در تدریس, مهارت های مدیریت زمان و بهره گیری از مهارت های خلاق در فراگیران با توسعه تدریس چابکی ادراک شده در سطح 05/0>P رابطه معناداری وجود دارد. همچنین نتایج نشان داد, توانمندسازی شناختی, رابطة بین بهره گیری از مهارت های مدیریت زمان و انعطاف پذیری در تدریس و بهره گیری از مهارت های خلاقیت در تدریس فراگیران را با توسعة تدریس چابکی ادراک شده در سطح 05/0>P, میانجی گری می کند. نتایج نشان داد, الگوی مورد مطالعه در این پژوهش از برازش نسبتاً مطلوبی برخوردار بوده است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    بلبلی، سمانه، و شفیع پور مطلق، فاطمه. (1398). الگوی تعیین عوامل مؤثر بر ادراک چابکی در تدریس(مورد مطالعه؛ دانش آموزان دورة متوسطه آموزش و پرورش شهر اصفهان). پژوهش در برنامه ریزی درسی (دانش و پژوهش در علوم تربیتی-برنامه ریزی درسی)، 16(34 (پیاپی 61) )، 85-93. SID. https://sid.ir/paper/127285/fa

    Vancouver: کپی

    بلبلی سمانه، شفیع پور مطلق فاطمه. الگوی تعیین عوامل مؤثر بر ادراک چابکی در تدریس(مورد مطالعه؛ دانش آموزان دورة متوسطه آموزش و پرورش شهر اصفهان). پژوهش در برنامه ریزی درسی (دانش و پژوهش در علوم تربیتی-برنامه ریزی درسی)[Internet]. 1398؛16(34 (پیاپی 61) ):85-93. Available from: https://sid.ir/paper/127285/fa

    IEEE: کپی

    سمانه بلبلی، و فاطمه شفیع پور مطلق، “الگوی تعیین عوامل مؤثر بر ادراک چابکی در تدریس(مورد مطالعه؛ دانش آموزان دورة متوسطه آموزش و پرورش شهر اصفهان)،” پژوهش در برنامه ریزی درسی (دانش و پژوهش در علوم تربیتی-برنامه ریزی درسی)، vol. 16، no. 34 (پیاپی 61) ، pp. 85–93، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/127285/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button