مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,325
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

822
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

آسیب شناسی برنامه درسی شیمی در دوره متوسطه با استفاده از تکنیک دلفی

صفحات

 صفحه شروع 46 | صفحه پایان 55

چکیده

 هدف اصلی در این پژوهش, آسیب شناسی برنامه درسی شیمی در دوره متوسطه با استفاده از تکنیک دلفی در نظر گرفته شد. تحقیق حاضر یک پژوهش توصیفی از نوع پیمایشی است. جامعه آماری را سر گروه ها و دبیران شیمی شهر اصفهان تشکیل دادند که تعداد آنها 300 نفر بوده که با روش نمونه گیری تصادفی متناسب با حجم (بر حسب نواحی 6 گانه شهر اصفهان) و با کمک فرمول کوکران 167 نفر انتخاب شده است. پرسشنامه محقق ساخته دارای 23 سوال بسته پاسخ و بر اساس طیف پنج گزینه لیکرت طراحی شد. داده های حاصل از پرسشنامه های پژوهش از طریق آزمون فریدمن, t تک متغیره, تحلیل واریانس و آزمون تعقیبی مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. در نهایت, فرایند تدوین دروس, محتوا, روش, فضای آزمایشگاهی و مشکلات اجرایی به عنوان مهمترین مشکلات برنامه درسی شیمی در دوره متوسطه شناسایی شد که محتوا با میانگین رتبه بندی 3.86 بالاترین و مشکلات اجرایی و فرآیند تدوین دروس با 2.50 پایین ترین رتبه آسیب ها را به خود اختصاص دادند. همچنین کتاب های شیمی مقطع متوسطه شامل مشکلات فراوانی است که یک نگاه آسیب شناسانه به این درس, مسئوولان را موظف می دارد تا در راستای باز بینی مجدد این برنامه گام های اساسی بردارند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    فروغی ابری، احمدعلی، یارمحمدیان، محمدحسین، و رجاییان، ندا. (1392). آسیب شناسی برنامه درسی شیمی در دوره متوسطه با استفاده از تکنیک دلفی. پژوهش در برنامه ریزی درسی (دانش و پژوهش در علوم تربیتی-برنامه ریزی درسی)، 10(11 (پیاپی 38))، 46-55. SID. https://sid.ir/paper/127363/fa

    Vancouver: کپی

    فروغی ابری احمدعلی، یارمحمدیان محمدحسین، رجاییان ندا. آسیب شناسی برنامه درسی شیمی در دوره متوسطه با استفاده از تکنیک دلفی. پژوهش در برنامه ریزی درسی (دانش و پژوهش در علوم تربیتی-برنامه ریزی درسی)[Internet]. 1392؛10(11 (پیاپی 38)):46-55. Available from: https://sid.ir/paper/127363/fa

    IEEE: کپی

    احمدعلی فروغی ابری، محمدحسین یارمحمدیان، و ندا رجاییان، “آسیب شناسی برنامه درسی شیمی در دوره متوسطه با استفاده از تکنیک دلفی،” پژوهش در برنامه ریزی درسی (دانش و پژوهش در علوم تربیتی-برنامه ریزی درسی)، vol. 10، no. 11 (پیاپی 38)، pp. 46–55، 1392، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/127363/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button