مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,254
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,167
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تاثیر اعتماد یادگیرنده نسبت به اثربخشی معلم و محتوای مورد تدریس بر میزان یادگیری او

صفحات

 صفحه شروع 145 | صفحه پایان 154

چکیده

 پژوهش حاضر از نوع شبه تجربی آینده نگر, و با هدف بررسی تاثیر نگرش دانش آموزان به مهارت های معلم و محتوای درسی, در یادگیری آنها بوده است که از 3 آزمایش همزمان تشکیل شده است. برای این منظور, از بین 4200 نفر دانش آموز, با روش خوشه ای تصادفی, مدرسه ای 250 نفری انتخاب و از میان دانش آموزان این مدرسه 120 نفر از آنان سنین 12 تا 16سال به شیوه تصادفی انتخاب گردید. تعیین حجم نمونه از طریق فرمول کوکران و همچنین جدول مورگان صورت گرفت. دانش آموزان به طور تصادفی به 6 گروه 20 نفره تقسیم شدند. سپس هر 2 گروه در یک آزمایش قرار گرفتند. در ابتدا, از همه آنها در شرایط یکسان پیش آزمون به عمل آمد. سپس هر گروه در یک اتاق درس قرار گرفتند و به هر گروه نگرش خاصی القا گردید. پس از آن, یک مطلب درسی واحد جدید برای همه گروه ها در شرایط یکسان تدریس شد. این عمل به کمک فیلم ضبط شده صورت گرفت و بلافاصله از آنها پس آزمون به عمل آمد. برای تهیه سوالات آزمون های معلم ساخته از جدول دو بعدی مشخصات استفاده شد. جهت تعیین روایی از نظرات صاحب نظران و به منظور تعیین پایایی روش های پایایی مصحح و پایایی دو نیمه کردن مورد استفاده قرار گرفت. پس از آن نمرات پیش آزمون و پس آزمون گروه ها بررسی و نمرات نهایی آنها پس از مشاهده فیلم آموزشی محاسبه گردید و از آزمون تی برای مقایسه میانگین نمرات گروه های کنترل و آزمایش هر آزمایش, استفاده شد. نتیجه کلی حاکی از معنادار بودن تفاوت بین دو گروه و موثر بودن نوع نگرش دانش آموزان به معلم و به محتوای مورد تدریس, در یادگیری آنها بود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    حدادنیا، نوروز، یوسفی سعدآبادی، رضا، فلاح، وحید، و حدادنیا، سیروس. (1392). تاثیر اعتماد یادگیرنده نسبت به اثربخشی معلم و محتوای مورد تدریس بر میزان یادگیری او. پژوهش در برنامه ریزی درسی (دانش و پژوهش در علوم تربیتی-برنامه ریزی درسی)، 10(11 (پیاپی 38))، 145-154. SID. https://sid.ir/paper/127371/fa

    Vancouver: کپی

    حدادنیا نوروز، یوسفی سعدآبادی رضا، فلاح وحید، حدادنیا سیروس. تاثیر اعتماد یادگیرنده نسبت به اثربخشی معلم و محتوای مورد تدریس بر میزان یادگیری او. پژوهش در برنامه ریزی درسی (دانش و پژوهش در علوم تربیتی-برنامه ریزی درسی)[Internet]. 1392؛10(11 (پیاپی 38)):145-154. Available from: https://sid.ir/paper/127371/fa

    IEEE: کپی

    نوروز حدادنیا، رضا یوسفی سعدآبادی، وحید فلاح، و سیروس حدادنیا، “تاثیر اعتماد یادگیرنده نسبت به اثربخشی معلم و محتوای مورد تدریس بر میزان یادگیری او،” پژوهش در برنامه ریزی درسی (دانش و پژوهش در علوم تربیتی-برنامه ریزی درسی)، vol. 10، no. 11 (پیاپی 38)، pp. 145–154، 1392، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/127371/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button