مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,075
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

858
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تاثیر آموزش های در سایه و سبک های فرزندپروری بر اضطراب ریاضی دانش آموزان دبیرستانی

صفحات

 صفحه شروع 99 | صفحه پایان 109

چکیده

 پژوهش حاضر با هدف بررسی تاثیر آموزش های در سایه و سبک فرزندپروری والدین بر اضطراب ریاضی دانش آموزان دبیرستانی استان مازندران انجام شد. جامعه آماری شامل 48545 نفر از دانش آموزان مقطع دبیرستان استان مازندران بود. با توجه به جدول کرجسی و مورگان تعداد 380 نفر نمونه تعیین گردید, لذا برای اطمینان از معرف بودن نمونه برای جامعه و تناسب آن با گروه های مختلف تعداد 500 نفر با روش نمونه گیری تصادفی- طبقه ای انتخاب شدند. روش پژوهش حاضر توصیفی و ابزارهای جمع آوری داده ها, دو پرسشنامه استاندارد شیوه های فرزندپروری دیانا بامریند (1973) و اضطراب ریاضی شکرانی (1381) بود و پرسشنامه آموزش در سایه برگرفته از مبانی نظری و پیشینه خارجی طرح است که روایی آن مورد تایید متخصصان بوده و پایایی سه پرسشنامه به ترتیب 0.72, 0.92 و 0.72 به دست آمد. به منظور تحلیل داده ها با استفاده از نرم افزار SPSS از آزمون T مستقل, تحلیل واریانس یک راهه و دوراهه استفاده شد. نتایج حاصل از پژوهش نشان داد که افرادی که از آموزش در سایه استفاده کرده اند, اضطراب ریاضی کمتری را تجربه کرده اند و همچنین اثر سبک فرزندپروری نیز بر اضطراب ریاضی دانش آموزان معنادار بود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    شکیبایی، زهره. (1396). تاثیر آموزش های در سایه و سبک های فرزندپروری بر اضطراب ریاضی دانش آموزان دبیرستانی. پژوهش در برنامه ریزی درسی (دانش و پژوهش در علوم تربیتی-برنامه ریزی درسی)، 14(27 (پیاپی 54) )، 99-109. SID. https://sid.ir/paper/127418/fa

    Vancouver: کپی

    شکیبایی زهره. تاثیر آموزش های در سایه و سبک های فرزندپروری بر اضطراب ریاضی دانش آموزان دبیرستانی. پژوهش در برنامه ریزی درسی (دانش و پژوهش در علوم تربیتی-برنامه ریزی درسی)[Internet]. 1396؛14(27 (پیاپی 54) ):99-109. Available from: https://sid.ir/paper/127418/fa

    IEEE: کپی

    زهره شکیبایی، “تاثیر آموزش های در سایه و سبک های فرزندپروری بر اضطراب ریاضی دانش آموزان دبیرستانی،” پژوهش در برنامه ریزی درسی (دانش و پژوهش در علوم تربیتی-برنامه ریزی درسی)، vol. 14، no. 27 (پیاپی 54) ، pp. 99–109، 1396، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/127418/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا