مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,106
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

166
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

3

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

میزان مهارت دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشگاه اصفهان در نحوه جست وجو، دستیابی و ذخیره اطلاعات از منابع الکترونیکی

صفحات

 صفحه شروع 43 | صفحه پایان 60

چکیده

  هدف پژوهش حاضر, ارزیابی میزان مهارت دانشجویان تحصیلات تکمیلی در نحوه جست وجو و استفاده از نرم افزارها, دستیابی و ذخیره اطلاعات از منابع الکترونیکی بود. روش پژوهش توصیفی پیمایشی و جامعه آماری این مطالعه کلیه دانشجویان دوره های تحصیلات تکمیلی دانشگاه اصفهان در سال تحصیلی 88-1387 بود که تعداد آنها 4035 نفر اعلام شد. حجم نمونه بر اساس جدول کرجسی و مورگان 380 نفر محاسبه گردید که به روش نمونه گیری تصادفی طبقه ای انتخاب شدند. ابزار جمع آوری اطلاعات, پرسشنامه محقق ساخته با روایی 84/0 و پایایی 85/0 که شامل سه قسمت بود. قسمت اول مربوط به اطلاعات فردی و قسمت دوم و سوم به ترتیب به سنجش مهارتها در نحوه جست وجوی اطلاعات و استفاده از نرم افزارها, دسترسی و ذخیره اطلاعات می پرداخت. به منظور تجزیه و تحلیل اطلاعات از روشهای آماری ضریب همبستگی و t تک متغیره استفاده شد. بررسی معناداری آزمون در سطح و بزرگتر بودنt  حاصل از مقدار بحرانی جدول نشان داد, دانشجویان تحصیلات تکمیلی با میانگین 42/3 بالاتر از سطح متوسط 3, دارای مهارتهای مربوط به نحوه جست وجو از بانکهای اطلاعاتی الکترونیکی بودند و در خصوص مهارت استفاده از نرم افزارها, دستیابی و ذخیره اطلاعات, پس از بررسی معناداری آزمون در سطح و کوچکتر بودن t حاصل از مقدار بحرانی جدول, میانگین 3 برابر با سطح متوسط 3 به دست آمدکه نشان داد مهارت آنها در حد متوسط است . r مشاهده شده با مقدار 20/0 در سطح همبستگی مثبت و معناداری را بین میزان مهارت دانشجویان تحصیلات تکمیلی در بازیابی اطلاعات از بانکهای اطلاعاتی الکترونیکی و موفقیت پژوهشی آنها نشان داد.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    کشتی آرای، نرگس، یوسفی، علی، و شهبازی، شهرام. (1388). میزان مهارت دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشگاه اصفهان در نحوه جست وجو, دستیابی و ذخیره اطلاعات از منابع الکترونیکی. پژوهش در برنامه ریزی درسی (دانش و پژوهش در علوم تربیتی-برنامه ریزی درسی)، 23(24)، 43-60. SID. https://sid.ir/paper/127625/fa

    Vancouver: کپی

    کشتی آرای نرگس، یوسفی علی، شهبازی شهرام. میزان مهارت دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشگاه اصفهان در نحوه جست وجو, دستیابی و ذخیره اطلاعات از منابع الکترونیکی. پژوهش در برنامه ریزی درسی (دانش و پژوهش در علوم تربیتی-برنامه ریزی درسی)[Internet]. 1388؛23(24):43-60. Available from: https://sid.ir/paper/127625/fa

    IEEE: کپی

    نرگس کشتی آرای، علی یوسفی، و شهرام شهبازی، “میزان مهارت دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشگاه اصفهان در نحوه جست وجو, دستیابی و ذخیره اطلاعات از منابع الکترونیکی،” پژوهش در برنامه ریزی درسی (دانش و پژوهش در علوم تربیتی-برنامه ریزی درسی)، vol. 23، no. 24، pp. 43–60، 1388، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/127625/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button