مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,665
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

943
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ارائه الگویی مبتنی بر بازخورد 360 درجه جهت ارزیابی عملکرد تحصیلی دانشجویان پذیرش شده بدون کنکور در مقطع تحصیلات تکمیلی

صفحات

 صفحه شروع 118 | صفحه پایان 133

چکیده

 هدف پژوهش ارائه الگویی نوین مبتنی بر بازخورد 360 درجه جهت ارزیابی عملکرد دانشجویان پذیرفته شده بدون کنکور در مقابل دانشجویان پذیرفته شده از طریق آزمون سراسری بوده است. جامعه آماری تحقیق شامل 1507 نفر از پذیرفتگان مقاطع تحصیلات تکمیلی (کارشناسی ارشد) دانشگاه سمنان بود. بر این اساس, از میان آنها 306 نفر به روش تصادفی از نوع طبقه ای انتخاب شدند. جهت جمع آوری اطلاعات از پرسشنامه محقق ساخته استفاده شد. این پرسشنامه شامل 4 بعد (وضعیت تحصیلی دانشجویان, دیدگاه اساتید از وضعیت تحصیلی و توانایی های دانشجویان, وضعیت ورود به مقاطع بالاتر تحصیلی و اشتغال دانشجویان, توانایی های تحقیقاتی و پژوهشی آنان) است. پایایی پرسشنامه 0.85 محاسبه شده, روایی صوری آن توسط استادان مورد تایید قرار گرفت. برای تحلیل داده ها علاوه بر آمار توصیفی, از آمار استنباطی شامل آزمون تی استیودنت, مک نماراستفاده شد. نتایج نشان داد که دانشجویان بدون کنکور دارای وضعیت مطلوب تر از لحاظ تحصیلی, نظرات اساتید پیرامون توانایی علمی دانشجویان در ورود به مقطع تحصیلی بالاتر هستند. اما در مورد همکاری در طرح های پژوهشی و تحقیقاتی, نمره پایان نامه دانشجویان, وضعیت اشتغال و تناسب رشته تحصیلی با شغل تصدی شده در دو گروه دانشجویان مورد مطالعه تفاوت معناداری دیده نشد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    امین بیدختی، علی اکبر، و شریفی، نوید. (1392). ارائه الگویی مبتنی بر بازخورد 360 درجه جهت ارزیابی عملکرد تحصیلی دانشجویان پذیرش شده بدون کنکور در مقطع تحصیلات تکمیلی. پژوهش در برنامه ریزی درسی (دانش و پژوهش در علوم تربیتی-برنامه ریزی درسی)، 10(12 (پیاپی 39))، 118-133. SID. https://sid.ir/paper/127218/fa

    Vancouver: کپی

    امین بیدختی علی اکبر، شریفی نوید. ارائه الگویی مبتنی بر بازخورد 360 درجه جهت ارزیابی عملکرد تحصیلی دانشجویان پذیرش شده بدون کنکور در مقطع تحصیلات تکمیلی. پژوهش در برنامه ریزی درسی (دانش و پژوهش در علوم تربیتی-برنامه ریزی درسی)[Internet]. 1392؛10(12 (پیاپی 39)):118-133. Available from: https://sid.ir/paper/127218/fa

    IEEE: کپی

    علی اکبر امین بیدختی، و نوید شریفی، “ارائه الگویی مبتنی بر بازخورد 360 درجه جهت ارزیابی عملکرد تحصیلی دانشجویان پذیرش شده بدون کنکور در مقطع تحصیلات تکمیلی،” پژوهش در برنامه ریزی درسی (دانش و پژوهش در علوم تربیتی-برنامه ریزی درسی)، vol. 10، no. 12 (پیاپی 39)، pp. 118–133، 1392، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/127218/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا