مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,485
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

349
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تاثیر سبکهای یادگیری مستقل از زمینه و وابسته به زمینه بر پیشرفت تحصیلی دانشجویان دانشگاه پیام نور

صفحات

 صفحه شروع 14 | صفحه پایان 22

چکیده

 از نیمه دوم قرن بیستم به بعد دخالت متغیرهای شناختی در یادگیری تصریح گردید. یکی از این متغیرها, سبک یادگیری است. سبک یادگیری روشی است که هر فرد در یادگیری اتخاذ می کند. سبکهای یادگیری متعدند یکی از آنها سبک یادگیری مستقل از زمینه و وابسته به زمینه است. در این پژوهش, برای بررسی تاثیر سبک یادگیری فوق بر پیشرفت تحصیلی دانشجویان دانشگاه پیام نور آزمون اشکال گروهی نهفته روی 450 نفر از دانشجویان اجرا شد. نتایج به دست آمده بیانگر رد فرضیه مورد پژوهش بوده است. به این معنا که سبک یادگیری مستقل از زمینه و وابسته به زمینه بر پیشرفت تحصیلی دانشجویان تاثیر معناداری ندارد. نتیجه به دست آمده با نتایج پژوهشگرانی همچون هوهن (1995), دیاز (1999) و فان (1999) همخوانی ندارد, لیکن با نتایج پژوهشهایی همچون شمس اسفند آباد و امامی پور (1382), اوبرایان و همکاران (1998) و بلگ (1985) همسوست. رد فرضیه مورد بررسی بیانگر پیچیدگی موضوع و نیاز به بررسی بیشتر و دقیقتر آن است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    سرمدی، محمدرضا، و زارع، حسین. (1385). تاثیر سبکهای یادگیری مستقل از زمینه و وابسته به زمینه بر پیشرفت تحصیلی دانشجویان دانشگاه پیام نور. پیک نور- علوم انسانی، 4(4 (ویژه یادگیری و آموزش از راه دور))، 14-22. SID. https://sid.ir/paper/128447/fa

    Vancouver: کپی

    سرمدی محمدرضا، زارع حسین. تاثیر سبکهای یادگیری مستقل از زمینه و وابسته به زمینه بر پیشرفت تحصیلی دانشجویان دانشگاه پیام نور. پیک نور- علوم انسانی[Internet]. 1385؛4(4 (ویژه یادگیری و آموزش از راه دور)):14-22. Available from: https://sid.ir/paper/128447/fa

    IEEE: کپی

    محمدرضا سرمدی، و حسین زارع، “تاثیر سبکهای یادگیری مستقل از زمینه و وابسته به زمینه بر پیشرفت تحصیلی دانشجویان دانشگاه پیام نور،” پیک نور- علوم انسانی، vol. 4، no. 4 (ویژه یادگیری و آموزش از راه دور)، pp. 14–22، 1385، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/128447/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button