مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

833
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

0
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تاثیر نوع شخصیت بر یادگیری از فناوری مواد رسانه ای

صفحات

 صفحه شروع 85 | صفحه پایان 99

چکیده

 همواره مشاهده شده است که افراد مختلف به یک اندازه در یادگیری در محیطهایی که در آن به گونه ای از فناوریهای نوین استفاده می شود موفق نیستند. بدون تردید عوامل متعددی می توانند در این امر نقش داشته باشند اما تحقیق حاضر بر این فرض استوار است که نوع شخصیت یکی از مهمترین عوامل موثر در این زمینه است.به منظور بررسی این فرض, تحقیقی بر روی 333 دانشجوی رشته مترجمی زبان دانشگاه پیام نور صورت گرفت. برای گردآوری اطلاعات از دو پرسشنامه استفاده شد:.1 پرسشنامه میزان موفقیت در استفاده از مطالب درسی نظیر لوح فشرده, نوار, فیلمهای آموزشی, اینترنت و غیره,2. پرسشنامه MBT که نوع شخصیت را مشخص می کند.یافته های این تحقیق حاکی از وجود روابط معنی داری بین نوع شخصیت و میزان موفقیت در استفاده از منابع درسی مورد اشاره بود. این تحقیق همچنین تفاوتهای معنی داری بین مردان و زنان در این ارتباط یافت.یکی از نتایج تحقیق حاضر این است که بخش اعظمی از تفاوت های موجود در میزان موفقیت در یادگیری به کمک جلوه های مختلف فناوری به نوع شخصیت یادگیرنده وابسته است.از میان کاربردهای عملی یافته ها به دو مورد می توان اشاره کرد: .1دانشجویان می بایست از نوع شخصیت خود و همچنین از انتظارات متقابل بامطالب درسی آگاه شوند, .2از طریق تعیین خصوصیات تیپهای شخصیتی موفق تر می توان دیگر دانشجویان را به پرورش آن خصوصیات ترغیب نماییم. (اصل مقاله به صورت متن کامل انگلیسی, در بخش انگلیسی قابل رویت است.)

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    جعفری گهر، منوچهر. (1385). تاثیر نوع شخصیت بر یادگیری از فناوری مواد رسانه ای. پیک نور- علوم انسانی، 4(4 (ویژه یادگیری و آموزش از راه دور))، 85-99. SID. https://sid.ir/paper/128450/fa

    Vancouver: کپی

    جعفری گهر منوچهر. تاثیر نوع شخصیت بر یادگیری از فناوری مواد رسانه ای. پیک نور- علوم انسانی[Internet]. 1385؛4(4 (ویژه یادگیری و آموزش از راه دور)):85-99. Available from: https://sid.ir/paper/128450/fa

    IEEE: کپی

    منوچهر جعفری گهر، “تاثیر نوع شخصیت بر یادگیری از فناوری مواد رسانه ای،” پیک نور- علوم انسانی، vol. 4، no. 4 (ویژه یادگیری و آموزش از راه دور)، pp. 85–99، 1385، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/128450/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button