Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,379
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

759
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

2

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

اثربخشی آموزش جرات ورزی و ایمن سازی در مقابل تنیدگی ‏بر احساس غربت دانشجویان‏

صفحات

 صفحه شروع 291 | صفحه پایان 296

چکیده

 مقدمه: پژوهـش حاضر به بررسی اثربخـشی روش آمـوزش جرات ورزی و ایمن سازی در مقابل تنیدگی بر احساس غربت دانشجویان دختر, با توجه به ویژگی شخصیت و سبک دلبستگی آنان پرداخته است.روش: 249 دانشجوی دختر سال اول مراکز تربیت معلم, با محدوده سنی 17 تا 35 سال, از طریق پرسش نامه های احساس غربت, سبک دلبستگی و ویژگی های شخصیت مورد ارزیابی قرار گرفتند. 90 دانشجو بر اساس اکتساب نمره بالاتر از میانگین (1 واحد انحراف معیار بالاتر) و 30 نفر بر اساس اکتساب نمره پایین تر از میانگین (1 واحد انحراف معیار پایین تر) در پرسش نامه «احساس غربت» انتخاب شدند. سپس گروه نمونه (کسانی که نمره احساس غربت آنان 1 واحد انحراف معیار بالاتر از میانگین بود), به طور تصادفی به 3 گروه دسته بندی شده و در دو گروه آزمایش به مدت 12 جلسه تحت شیوه های آموزشی قرار گرفتند. پس از آموزش, احساس غربت 3 گروه مورد ارزیابی قرار گرفت.یافته ها: نتایج آزمون t نشان داد که شیوه های آموزشی به کار رفته در تغییر احساس غربت دانشجویان موثر بوده است. احساس غربت با ویژگی های نوروزگرایی بالا و برون گرایی پایین تعیین گردید. میان سبک دلبستگی و احساس غربت تفاوت معنی داری مشاهده نشد.نتیجه گیری: برنامه های آموزش جرات ورزی و ایمن سازی در کاهش احساس غربت و استرس ناشی از حادثه انتقال موثر است.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    تابع بردبار، فریبا، رسول زاده طباطبایی، سیدکاظم، و سامانی، سیامک. (1387). اثربخشی آموزش جرات ورزی و ایمن سازی در مقابل تنیدگی ‏بر احساس غربت دانشجویان‏. مجله علوم رفتاری، 2(4)، 291-296. SID. https://sid.ir/paper/129614/fa

    Vancouver: کپی

    تابع بردبار فریبا، رسول زاده طباطبایی سیدکاظم، سامانی سیامک. اثربخشی آموزش جرات ورزی و ایمن سازی در مقابل تنیدگی ‏بر احساس غربت دانشجویان‏. مجله علوم رفتاری[Internet]. 1387؛2(4):291-296. Available from: https://sid.ir/paper/129614/fa

    IEEE: کپی

    فریبا تابع بردبار، سیدکاظم رسول زاده طباطبایی، و سیامک سامانی، “اثربخشی آموزش جرات ورزی و ایمن سازی در مقابل تنیدگی ‏بر احساس غربت دانشجویان‏،” مجله علوم رفتاری، vol. 2، no. 4، pp. 291–296، 1387، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/129614/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا