مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,062
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,285
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

اثربخشی آموزش به روش دیویس بر خودپنداره کودکان دارای نارساخوانی

صفحات

 صفحه شروع 131 | صفحه پایان 139

چکیده

 مقدمه: هدف این پژوهش, بررسی اثربخشی روش دیویس بر خودپنداره دانش آموزان پسر نارساخوان سوم ابتدایی بود.روش: برای این هدف, 20دانش آموز نارساخوان به شیوه نمونه گیری تصادفی خوشه ای چند مرحله ای, انتخاب و به روش تصادفی در گروه های آزمایش و کنترل گمارده شدند. ابزارهای مورد استفاده چک لیست وارسی شناسایی کودکان نارساخوان, مقیاس هوش وکسلر کودکان, آزمون خواندن و نارساخوانی و آزمون خودپنداره بود. روش دیویس در 16 جلسه 30 دقیقه ای به صورت انفرادی بر روی گروه آزمایش انجام گرفت. پس از پایان مداخله, بر روی هر دو گروه, آزمون خواندن و نارساخوانی اجرا شد. داده ها با نرم افزار SPSS-15 و با روش آماری تحلیل کواریانس مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت.یافته ها: تحلیل یافته ها نشان داد, روش دیویس بر خودپنداره کودکان نارساخوان موثر بوده است و بین دو گروه آزمایش و کنترل در نمرات پس آزمون خودپنداره تفاوت معناداری وجود داشت. نتایج نشان داد مداخله روش دیویس بر خودپنداره تحصیلی, ورزشی و اجتماعی تاثیرگذار بوده است.نتیجه گیری: کودکان نارساخوان نیازمند مداخلات مناسبی جهت رفع مشکلات درسی و تحصیلی خود می باشند. مشکلات تحصیلی آنان تاثیر منفی بر عملکرد غیرتحصیلی و خودپنداره شان می گذارد, بنابراین از بین بردن مشکلات یادگیری, تاثیر مثبتی بر خودپنداره آنان دارد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    حیدری، طاهره، امیری، شعله، و مولوی، حسین. (1391). اثربخشی آموزش به روش دیویس بر خودپنداره کودکان دارای نارساخوانی. مجله علوم رفتاری، 6(2 (مسلسل 20))، 131-139. SID. https://sid.ir/paper/129642/fa

    Vancouver: کپی

    حیدری طاهره، امیری شعله، مولوی حسین. اثربخشی آموزش به روش دیویس بر خودپنداره کودکان دارای نارساخوانی. مجله علوم رفتاری[Internet]. 1391؛6(2 (مسلسل 20)):131-139. Available from: https://sid.ir/paper/129642/fa

    IEEE: کپی

    طاهره حیدری، شعله امیری، و حسین مولوی، “اثربخشی آموزش به روش دیویس بر خودپنداره کودکان دارای نارساخوانی،” مجله علوم رفتاری، vol. 6، no. 2 (مسلسل 20)، pp. 131–139، 1391، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/129642/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button