مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,093
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

941
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

برند کارفرما؛ راهبردی نوین در جذب نیروهای خلاق تداعی معانی، تصویر سازمان و تناسب شخص - سازمان در نقش میانجی

صفحات

 صفحه شروع 203 | صفحه پایان 221

کلیدواژه

ارزش علاقه مندی (ارزش نوآوری)Q2

چکیده

 جذب نیروی کار شایسته در بازار کار رقابتی امروز, تبدیل به یکی از منابع مهم کسب مزیت رقابتی شده است. پژوهش حاضر با تاکید بر ارزش علاقه مندی (ارزش نوآوری) برای جذب نیروهای خلاق, قصد ارائه پیشنهادهایی در زمینه طراحی «برند کارفرما» به سازمان هایی را دارد که در بیان رسالت خود ارائه محصولات و خدمات نوآورانه به جامعه را در اولویت قرار داده اند. این پژوهش به لحاظ هدف, کاربردی و از حیث شیوه گردآوری داده ها, توصیفی از نوع پیمایشی می یاشد. جامعه آماری پژوهش 102 نفر از کارکنانی هستند که در فاصله کوتاهی قبل از انجام پژوهش, موفق به استخدام در واحد مرکزی سازمان شاتل در شهر تهران شده اند که از بین آن ها 51 نفر به روش تصادفی ساده به عنوان نمونه انتخاب گردیده اند. ابزار سنجش متغیرهای پژوهش, پرسشنامه می باشد که بخشی از آن برگرفته از پرسشنامه های استاندارد برتون و همکارانش (2005), کانکس و فریمن (2006) و برتز و جاج (1994) است و بخش طراحی شده آن بر اساس تعاریف موجود از متغیر مورد نظر است. روش تجزیه و تحلیل داده ها مدل سازی معادلات ساختاری با استفاده از نرم افزار Warp PLS می باشد. نتایج نشان می دهد که برند کارفرما از طریق تداعی معانی منجر به ایجاد تصویر مطلوبی از سازمان در ذهن جویندگان کار شده و با احساس تناسبی که در اثر این تصویر, فرد در ذهن خود با سازمان پیدا می کند, جذب سازمان می شود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    باباشاهی، جبار، حمیدی زاده، علی، محمدنژاد فدردی، منصوره، و سیدامیری، نادر. (1397). برند کارفرما؛ راهبردی نوین در جذب نیروهای خلاق تداعی معانی, تصویر سازمان و تناسب شخص - سازمان در نقش میانجی. اندیشه مدیریت راهبردی (اندیشه مدیریت)، 12(1 (پیاپی 23) )، 203-221. SID. https://sid.ir/paper/129790/fa

    Vancouver: کپی

    باباشاهی جبار، حمیدی زاده علی، محمدنژاد فدردی منصوره، سیدامیری نادر. برند کارفرما؛ راهبردی نوین در جذب نیروهای خلاق تداعی معانی, تصویر سازمان و تناسب شخص - سازمان در نقش میانجی. اندیشه مدیریت راهبردی (اندیشه مدیریت)[Internet]. 1397؛12(1 (پیاپی 23) ):203-221. Available from: https://sid.ir/paper/129790/fa

    IEEE: کپی

    جبار باباشاهی، علی حمیدی زاده، منصوره محمدنژاد فدردی، و نادر سیدامیری، “برند کارفرما؛ راهبردی نوین در جذب نیروهای خلاق تداعی معانی, تصویر سازمان و تناسب شخص - سازمان در نقش میانجی،” اندیشه مدیریت راهبردی (اندیشه مدیریت)، vol. 12، no. 1 (پیاپی 23) ، pp. 203–221، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/129790/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button