مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,436
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

818
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی نقش مدیریت راهبردی هزینه در رضایت مشتری؛ نمونه مطالعه، گروه صنعتی ایران خودرو

صفحات

 صفحه شروع 149 | صفحه پایان 182

چکیده

 این تحقیق درصدد معرفی و بیان رویکرد نوین مدیریت هزینه, یعنی مدیریت راهبردی هزینه و سپس بررسی نقش مدیریت راهبردی هزینه و فنون آن بر رضایت مشتری (در شرکت ایران خودرو) است. سوال اصلی پژوهش این است که آیا اجرای فنون مختلف مدیریت هزینه در شرکت ایران خودرو بر اساس تعاریف معتبر از مدیریت راهبردی هزینه, به بهبود رضایت مشتری و در نتیجه, بهبود موقعیت راهبردی این شرکت منجر شده است. بدین منظور, پس از طرح ادبیات بحث و واکاوی ریشه های نظری مدیریت راهبردی هزینه, همچنین شرح مهم ترین فنون زیر مجموعه آن, این پژوهش با معرفی فعالیت های شرکت ایران خودرو در حوزه مدیریت هزینه (به ویژه طرح ارزان سازی خودروی سمند) ابعاد دوگانه رضایت مشتری (هزینه و ارزش مشتری) را قبل و بعد از اجرای طرح مذکور (سال 1385) از طریق تدوین پرسش نامه و اجرای پژوهش پیمایشی بررسی می نماید. تجزیه و تحلیل داده های گردآوری شده, حاکی از آن است که بر خلاف انتظار, قیمت خودرو (هزینه های خودرو) پس از اجرای طرح, از دیدگاه مشتری تغییر معناداری نشان نمی دهد و علاوه بر آن, در عامل ارزش مشتری نیز کاهش معناداری مشاهده می شود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    گودرزی، غلامرضا، و رمضان پورنامقی، امین. (1389). بررسی نقش مدیریت راهبردی هزینه در رضایت مشتری؛ نمونه مطالعه, گروه صنعتی ایران خودرو. اندیشه مدیریت راهبردی (اندیشه مدیریت)، 4(2 (پیاپی 8))، 149-182. SID. https://sid.ir/paper/129832/fa

    Vancouver: کپی

    گودرزی غلامرضا، رمضان پورنامقی امین. بررسی نقش مدیریت راهبردی هزینه در رضایت مشتری؛ نمونه مطالعه, گروه صنعتی ایران خودرو. اندیشه مدیریت راهبردی (اندیشه مدیریت)[Internet]. 1389؛4(2 (پیاپی 8)):149-182. Available from: https://sid.ir/paper/129832/fa

    IEEE: کپی

    غلامرضا گودرزی، و امین رمضان پورنامقی، “بررسی نقش مدیریت راهبردی هزینه در رضایت مشتری؛ نمونه مطالعه, گروه صنعتی ایران خودرو،” اندیشه مدیریت راهبردی (اندیشه مدیریت)، vol. 4، no. 2 (پیاپی 8)، pp. 149–182، 1389، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/129832/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button