مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,114
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

534
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

جهانگردی و وجهه ملی؛ طراحی مدلی مفهومی برای بهسازی وجهه ملی از طریق جهانگردی در جمهوری اسلامی ایران

صفحات

 صفحه شروع 5 | صفحه پایان 42

چکیده

 در جهان امروز, کشورها افزون بر آگاهی از نقش وجهه در رونق جهانگردی, با تاکید بر ابعاد سیاسی و فرهنگی این پدیده, از ظرفیت آن به منظور معرفی بهینه و بهبود وجهه ملی خود نیز بهره های فراوانی می برند. تحقیقات اخیر نشان داده است که وجهه ملی هر کشور می تواند مرجع و شاخص موثری برای موفقیت تلاش هایی آن کشور در سطح بین المللی باشد. مدل های معتبر ارزیابی و تعیین وجهه ملی, امتیاز و طبقه بندی وجهه ملی هر کشور را با ترکیبی از مولفه های مختلف از جمله جهانگردی, فرهنگ و میراث فرهنگی و مردم می سنجند که نمایانگر ظرفیت و نقش موثر جهانگردی در ساخت وجهه ملی کشورهاست. در دنیای مدرن, ابزارهای اصلی شکل دهی وجهه ملی کشورها, رسانه های بین المللی و ابزارهای ارتباطات میان فرهنگی نظیر جهانگردی هستند که مرور مطالعات موجود نشان دهنده مزیت های جالب توجه جمهوری اسلامی ایران در حوزه جهانگردی و ضعف نسبی آن در برخورداری از رسانه های بزرگ بین المللی است. پژوهش حاضر که به نقش جهانگردی در بهسازی وجهه ملی کشورها می پردازد, در پی پاسخ به دو پرسش زیر است: رابطه میان جهانگردی و وجهه ملی کشورها چیست؟ و جایگاه کنونی جهانگردی در وجهه ملی جمهوری اسلامی ایران چیست؟ هدف این پژوهش, شناخت و تبیین و بیان مدلی برای رابطه میان جهانگردی و وجهه ملی جمهوری اسلامی ایران است.این پژوهش از نوع اکتشافی است و فرضیه نیاز ندارد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    جعفری هفت خوانی، نادر، و همایون، محمدهادی. (1389). جهانگردی و وجهه ملی؛ طراحی مدلی مفهومی برای بهسازی وجهه ملی از طریق جهانگردی در جمهوری اسلامی ایران. اندیشه مدیریت راهبردی (اندیشه مدیریت)، 4(2 (پیاپی 8))، 5-42. SID. https://sid.ir/paper/129836/fa

    Vancouver: کپی

    جعفری هفت خوانی نادر، همایون محمدهادی. جهانگردی و وجهه ملی؛ طراحی مدلی مفهومی برای بهسازی وجهه ملی از طریق جهانگردی در جمهوری اسلامی ایران. اندیشه مدیریت راهبردی (اندیشه مدیریت)[Internet]. 1389؛4(2 (پیاپی 8)):5-42. Available from: https://sid.ir/paper/129836/fa

    IEEE: کپی

    نادر جعفری هفت خوانی، و محمدهادی همایون، “جهانگردی و وجهه ملی؛ طراحی مدلی مفهومی برای بهسازی وجهه ملی از طریق جهانگردی در جمهوری اسلامی ایران،” اندیشه مدیریت راهبردی (اندیشه مدیریت)، vol. 4، no. 2 (پیاپی 8)، pp. 5–42، 1389، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/129836/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا