مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,342
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

763
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مدیریت تبلیغ و دعوت رسول اعظم (ص) در برخورد با اهل کتاب با تاکید بر قرآن کریم، مقایسه ای با مفهوم بازاریابی اجتماعی

صفحات

 صفحه شروع 59 | صفحه پایان 84

چکیده

 سیره تبلیغی پیامبر اعظم (ص) از ابعاد مختلف با دانش مدیریت, مقایسه پذیر و تحلیل پذیر است. مدیریت تبلیغی ایشان در برابر دگراندیشان و پیروان ادیان الهی دیگر, مبین اصول لازم و اساسی تعامل و ارتباط با اهل کتاب در سراسر جهان در عصر حاضر است, تا کسانی که می خواهند مدیریت جامعه را بر عهده گیرند ضمن برخورداری از آن شرایط, از الگوها و اسوه های الهی پیروی نمایند. به علاوه, مفهوم بازار یابی اجتماعی, داعیه ترویج و تبلیغ ایده ها و مفاهیم اجتماعی را دارد که به نظر می رسد مطالعه و بررسی این دو مقوله, دارای نکات و حساسیت های خاصی است. در این پژوهش, تلاش بر این است تا با استفاده از روش تحقیق موضوعی در قرآن کریم, اصول حاکم بر مدیریت تبلیغ و دعوت رسول اکرم (ص) در برابر اهل کتاب, تبیین گردد. در مجموع و پس از بررسی 291 آیه اصلی و فرعی از سیاق های قرآن و ثبت مفاهیم و دسته بندی آنها ذیل مقوله ها, 10 اصل اساسی حاکم بر مدیریت دعوت و تبلیغ حضرت رسول در برابر اهل کتاب به دست آمد. در نهایت و با توجه به ادبیات نظری, اصول ده گانه دعوت پیامبر (ص) با مفهوم بازاریابی اجتماعی مقایسه شد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    باقری، مصباح الهدی، و حسینی، سیدمحمدحسن. (1395). مدیریت تبلیغ و دعوت رسول اعظم (ص) در برخورد با اهل کتاب با تاکید بر قرآن کریم, مقایسه ای با مفهوم بازاریابی اجتماعی. اندیشه مدیریت راهبردی (اندیشه مدیریت)، 10(1 (پیاپی 19) )، 59-84. SID. https://sid.ir/paper/129887/fa

    Vancouver: کپی

    باقری مصباح الهدی، حسینی سیدمحمدحسن. مدیریت تبلیغ و دعوت رسول اعظم (ص) در برخورد با اهل کتاب با تاکید بر قرآن کریم, مقایسه ای با مفهوم بازاریابی اجتماعی. اندیشه مدیریت راهبردی (اندیشه مدیریت)[Internet]. 1395؛10(1 (پیاپی 19) ):59-84. Available from: https://sid.ir/paper/129887/fa

    IEEE: کپی

    مصباح الهدی باقری، و سیدمحمدحسن حسینی، “مدیریت تبلیغ و دعوت رسول اعظم (ص) در برخورد با اهل کتاب با تاکید بر قرآن کریم, مقایسه ای با مفهوم بازاریابی اجتماعی،” اندیشه مدیریت راهبردی (اندیشه مدیریت)، vol. 10، no. 1 (پیاپی 19) ، pp. 59–84، 1395، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/129887/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا