مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

5,499
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,847
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

روش های دعوت و تبلیغ قرآنی از دیدگاه علامه طباطبایی

صفحات

 صفحه شروع 165 | صفحه پایان 192

چکیده

 تبلیغات از ابزارهای رایج در انتقال فکر, فرهنگ و هر گونه پیامی به دیگران است. مکاتب مختلف فکری, فرهنگ ها و تمدن های مختلف از دیرباز کوشیده اند با بهره گیری از شیوه های گوناگون, پیام های مورد نظر خویش را به مخاطبان انتقال دهند. در این میان, بهترین و کامل ترین منبع برای تبلیغ, قرآن کریم است که خود به بهترین شکل شیوه های تبلیغی را طرح کرده است. البته بهره گیری از سنت و سیره نیز می تواند برای اکمال این مهم مفید و موثر باشد. در تبلیغ قرآنی, اصولی چون: تعهد به اخلاق و ارزش ها, پیش آهنگی اسوه ها, مطابقت کردار با گفتار, بهره گیری از شیوه های غیر مستقیم و عملی, توجه به شرایط و مقتضیات زمان که موجب می شود در شرایط فعلی بتوان از فیلم, داستان, رمان و رسانه های گوناگون به عنوان ابزارهای تبلیغ بهره گرفت, برانگیختن عقل و دعوت به تفکر, ساده گویی, شناخت استعداد و قابلیت مخاطبان و برخورد متناسب با آنان, صراحت و شفاف سازی, نگرش یکسان و پرهیز از تبعیض و تفاوت و ... بر تمام شیوه های تبلیغی سایه افکنده است. مقاله حاضر درصدد است تا شیوه های مذکور و امتیازات تبلیغ قرآنی را خصوصا با توجه به دیدگاه های علامه طباطبایی مورد بررسی قرار دهد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    صادقی نیری، رقیه، و حاجی زاده، مهین. (1390). روش های دعوت و تبلیغ قرآنی از دیدگاه علامه طباطبایی. پژوهش دینی، -(22)، 165-192. SID. https://sid.ir/paper/364702/fa

    Vancouver: کپی

    صادقی نیری رقیه، حاجی زاده مهین. روش های دعوت و تبلیغ قرآنی از دیدگاه علامه طباطبایی. پژوهش دینی[Internet]. 1390؛-(22):165-192. Available from: https://sid.ir/paper/364702/fa

    IEEE: کپی

    رقیه صادقی نیری، و مهین حاجی زاده، “روش های دعوت و تبلیغ قرآنی از دیدگاه علامه طباطبایی،” پژوهش دینی، vol. -، no. 22، pp. 165–192، 1390، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/364702/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button