مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,005
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

701
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

شناسایی و تحلیل معیارهای ناب در صنعت خدمات درمانی: مطالعه موردی

صفحات

 صفحه شروع 99 | صفحه پایان 113

چکیده

 مقدمه: هدف این تحقیق, شناسایی و تحلیل مولفه های نابی در صنعت خدمات درمانی و ارائه پیشنهادهای کاربردی بر اساس نتایج میدانی پژوهش در راستای ارتقای عملکرد و بهره وری مدیریت سلامت می باشد.روش کار: این پژوهش با توجه به هدف, کاربردی و از نظرماهیت توصیفی- پیمایشی است. ابزار پژوهش, دو نوع پرسشنامه با طیف لیکرت و مقایسات زوجی بود. این پژوهش در سال های 1394 و 1395 انجام شد و جامعه آماری آن کارکنان بیمارستان پیمانیه جهرم بودند. جهت بررسی دسته اول پرسش شوندگان, نمونه گیری به روش تصادفی ساده انجام و 196 نفر انتخاب شد و دسته دوم نمونه آماری شامل 15 نفر از خبرگان بودند. داده ها با آزمون تی تک نمونه ای توسط نرم افزار SPSS آزمون شدند. همچنین, از روش تحلیل سلسله مراتبی فازی برای رتبه بندی کلیه متغیرهای تحقیق استفاده گردید.یافته ها: با توجه به فرضیه های اولیه تحقیق و کوچک تر بودن سطح معناداری (0.001) این آزمون از  0.05تمامی فرضیات در سطح خطای 0.05 رد شد و این بیانگر اینست که وضعیت کلیه معیارهای نابی در بیمارستان پیمانیه مطلوب است. سپس بر اساس تحلیل سلسله مراتبی فازی, معیار امکان ایجاد کشش در زنجیره ارزش با وزن0.292  بالاترین معیار و شاخص آن (تغییر سریع در خدمات) با وزن 0.286 در بین سایرین بالاترین رتبه را کسب نمودند.نتیجه گیری: مولفه هایی که از اولویت بالاتری به صورت دوره ای برخوردارند بیشتر مورد توجه بیمارستان مورد مطالعه قرار بگیرند و تلاش ها در راستای مشخص نمودن مصادیق و ایجاد جریان ارزش و حذف اتلاف ها به صورت مداوم صورت گیرد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    تشکریان جهرمی، علیرضا، روشن، سیدعلی قلی، و علم افشار، محسن. (1396). شناسایی و تحلیل معیارهای ناب در صنعت خدمات درمانی: مطالعه موردی. مدیریت سلامت، 20(68)، 99-113. SID. https://sid.ir/paper/130023/fa

    Vancouver: کپی

    تشکریان جهرمی علیرضا، روشن سیدعلی قلی، علم افشار محسن. شناسایی و تحلیل معیارهای ناب در صنعت خدمات درمانی: مطالعه موردی. مدیریت سلامت[Internet]. 1396؛20(68):99-113. Available from: https://sid.ir/paper/130023/fa

    IEEE: کپی

    علیرضا تشکریان جهرمی، سیدعلی قلی روشن، و محسن علم افشار، “شناسایی و تحلیل معیارهای ناب در صنعت خدمات درمانی: مطالعه موردی،” مدیریت سلامت، vol. 20، no. 68، pp. 99–113، 1396، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/130023/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button