مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

854
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

745
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

شناسایی و اولویت بندی عوامل مؤثر بر موفقیت نوآوری باز در شرکت های فناوری اطلاعات و ارتباطات (ICT)

صفحات

 صفحه شروع 239 | صفحه پایان 256

چکیده

 در شرکت های فناوری اطلاعات و ارتباطات, به دلیل تغییرات پرشتاب فناوری و چرخة کوتاه عمر فناوری ها, نوآوری اهمیت شایان توجهی دارد. هدف از این پژوهش شناسایی و اولویت بندی عوامل مؤثر بر موفقیت نوآوری باز در شرکت های فناوری اطلاعات و ارتباطات است. این پژوهش از نظر هدف کاربردی است و به صورت کمی و با استفاده از روش دلفی انجام گرفته است. پس از مطالعة متون متعدد, 11 عامل و 57 شاخص متناسب با شرایط این شرکت ها در کشور شناسایی شد. جامعة آماری/ پانل دلفی شامل 24 نفر از متخصصان فناوری اطلاعات و ارتباطات و نوآوری می شود که براساس تحصیلات و تجربیات شغلی و به روش نمونه گیری هدفمند انتخاب شدند. جمع آوری داده ها از طریق پیمایش پرسشنامه در قالب طیف پنج گزینه ای لیکرت و تحلیل داده ها براساس آزمون ناپارامتری W کندال مطابق با روش دلفی و با استفاده از نرم افزار تحلیل آماری SPSS18 انجام گرفت. عوامل و شاخص های مؤثر بر موفقیت نوآوری باز در این شرکت ها اولویت بندی شدند. این عوامل جست وجو و جذب دانش خارجی, مدیریت, چالش ها و رقابت های ایده, مشارکت مشتریان, بستر کاری مشارکتی, شبکه سازی و فرهنگ اشتراک دانش, همکاری, انتقال دانش و فناوری به خارج از شرکت, مشارکت کارکنان, ایجاد کسب وکار خطرپذیر و برون سپاری بودند. سپس مقدار ضریب تطابق کندال 719/0 به دست آمد که نشان دهندة توافق قوی بین اعضای پانل و شرط لازم برای خاتمة دورهای دلفی است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    داوودی، نازی، اکبری، مرتضی، و پاداش، حمید. (1395). شناسایی و اولویت بندی عوامل مؤثر بر موفقیت نوآوری باز در شرکت های فناوری اطلاعات و ارتباطات (ICT). توسعه کارآفرینی، 9(2 )، 239-256. SID. https://sid.ir/paper/131193/fa

    Vancouver: کپی

    داوودی نازی، اکبری مرتضی، پاداش حمید. شناسایی و اولویت بندی عوامل مؤثر بر موفقیت نوآوری باز در شرکت های فناوری اطلاعات و ارتباطات (ICT). توسعه کارآفرینی[Internet]. 1395؛9(2 ):239-256. Available from: https://sid.ir/paper/131193/fa

    IEEE: کپی

    نازی داوودی، مرتضی اکبری، و حمید پاداش، “شناسایی و اولویت بندی عوامل مؤثر بر موفقیت نوآوری باز در شرکت های فناوری اطلاعات و ارتباطات (ICT)،” توسعه کارآفرینی، vol. 9، no. 2 ، pp. 239–256، 1395، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/131193/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button