مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,076
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

580
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

جرایم دانش آموزان علیه مدارس؛ بستری بالقوه برای رویکرد عدالت ترمیمی (مطالعه موردی اقدامات به عمل آمده توسط دانشگاه کانبرا - استرالیا)

صفحات

 صفحه شروع 117 | صفحه پایان 137

چکیده

جرایم علیه مدارس, مساله ای پرهزینه از نظر اقتصادی و اجتماعی است. در سال های اخیر, عمده تاکید و سرمایه گذاری بر تکنیک های پیشگیری وضعی تمرکز یافته است. هر چند این تکنیک ها در جای خود حائز اهمیت است اما تحقیقات نشان می دهد مرتکبین که عمدتا دانش آموزان خود این مدارس هستند, درک یا اطلاعات کافی در خصوص صدماتی که در اثر اقدام آنها به بار خواهد آمد, ندارند. به همین دلیل رویکرد ترمیمی با ملزم کردن بزهکاران به آگاهی یافتن از نتایج اعمال خود و پذیرش مسوولیت آن, نتایج مطلوب تری نسبت به نظام عدالت کیفری رسمی در کاهش نرخ تکرار جرم و ارتقای رضایتمندی شرکت کنندگان در این فرآیند, به همراه داشته است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    استرانگ، هتر. (1391). جرایم دانش آموزان علیه مدارس؛ بستری بالقوه برای رویکرد عدالت ترمیمی (مطالعه موردی اقدامات به عمل آمده توسط دانشگاه کانبرا - استرالیا). پلیس زن، 6(16)، 117-137. SID. https://sid.ir/paper/132761/fa

    Vancouver: کپی

    استرانگ هتر. جرایم دانش آموزان علیه مدارس؛ بستری بالقوه برای رویکرد عدالت ترمیمی (مطالعه موردی اقدامات به عمل آمده توسط دانشگاه کانبرا - استرالیا). پلیس زن[Internet]. 1391؛6(16):117-137. Available from: https://sid.ir/paper/132761/fa

    IEEE: کپی

    هتر استرانگ، “جرایم دانش آموزان علیه مدارس؛ بستری بالقوه برای رویکرد عدالت ترمیمی (مطالعه موردی اقدامات به عمل آمده توسط دانشگاه کانبرا - استرالیا)،” پلیس زن، vol. 6، no. 16، pp. 117–137، 1391، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/132761/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button