مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,604
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,069
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تحلیل سبک های یادگیری و نوآوری در کشورهای در حال توسعه (مطالعه موردی بخش فاوا ایران)

صفحات

 صفحه شروع 53 | صفحه پایان 68

چکیده

 در پیشینه مدیریت نوآوری, دو سبک متمایز و غالب "نوآوری و یادگیری از طریق علم, فناوری و نوآوری (STI)" و "یادگیری از طریق انجام, استفاده و تعامل (DUI)" وجود دارد. یکی از تفاوت های نظام های نوآوری کشورها, تفاوت در سبک غالب نوآوری آنها است. ماهیت نوآوری و یادگیری فناورانه نیز در کشورهای توسعه یافته و در حال توسعه متفاوت است. شاخص های مورد استفاده پژوهش های گذشته در تحلیل سبک های یادگیری, بیشتر متناسب با شرایط کشورهای توسعه یافته بوده است. در این پژوهش به منظور تحلیل دقیق تر سبک یادگیری و نوآوری از 14 شاخص مناسب شرایط کشورهای در حال توسعه استفاده شده است. با استفاده از نرم افزار Latent Gold و روش تجزیه و تحلیل کلاس پنهان, اطلاعات مربوط به 138 شرکت حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور مورد تحلیل قرار گرفت و مشخص شد که چهار سبک یادگیری و نوآوری: 1) یادگیری ترکیبی STI+DUI, 2) یادگیری STI ضعیف, 3) یادگیری تجربی و تعاملی و نهایتا 4) یادگیری تعاملی ضعیف و یا فاقد یادگیری, در این شرکت ها وجود دارد. با تحلیل شاخص های عملکردی (رشد گردش مالی, داشتن نوآوری و همچنین گستردگی منطقه عرضه کالا) شرکت ها از طریق روش رگرسیون لجستیک ترتیبی, مشخص شد که سبک مناسب یادگیری, سبک اول بوده و شرکت های با یادگیری ترکیبی STI+DUI بیشترین رشد گردش مالی را دارند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    محمدی، مهدی، باقری مقدم، ناصر، و شجاعی چرمینه، آرش. (1396). تحلیل سبک های یادگیری و نوآوری در کشورهای در حال توسعه (مطالعه موردی بخش فاوا ایران). سیاست علم و فناوری، 9(1 )، 53-68. SID. https://sid.ir/paper/132968/fa

    Vancouver: کپی

    محمدی مهدی، باقری مقدم ناصر، شجاعی چرمینه آرش. تحلیل سبک های یادگیری و نوآوری در کشورهای در حال توسعه (مطالعه موردی بخش فاوا ایران). سیاست علم و فناوری[Internet]. 1396؛9(1 ):53-68. Available from: https://sid.ir/paper/132968/fa

    IEEE: کپی

    مهدی محمدی، ناصر باقری مقدم، و آرش شجاعی چرمینه، “تحلیل سبک های یادگیری و نوآوری در کشورهای در حال توسعه (مطالعه موردی بخش فاوا ایران)،” سیاست علم و فناوری، vol. 9، no. 1 ، pp. 53–68، 1396، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/132968/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button