Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,047
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

498
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

عنوان فارسی: جامعیت چهاروجهی زبان قرآن و برون داد روش شناختی آن (عنوان عربی: جامعیة الوجوه الأربعة للغة القرآن و معطیاته المنهجیة)

صفحات

 صفحه شروع 9 | صفحه پایان 24

کلیدواژه

روش شناسی (کلیدواژه عربی: القرآنQ3
المنهجیة)Q3

چکیده

 چکیده فارسی:یکی از اساسی ترین مبانی درخور پژوهش در حوزه فهم قرآن مجید, زبان شناسی این کتاب الهی است. امروزه پرسش های فراوانی درباره زبان قرآن مطرح است؛ ازجمله اینکه: زبان قرآن معنادار است یا بی معنا؟ شناختاری است یا ابزاری؟ ادبی, رمزی یا عرفی است یا به گونه ای دیگر؟ دارای ساختار گفتاری است یا نوشتاری؟ نسبت اجزای درونی و مفاهیم آیات قرآنی با یکدیگر چگونه است؟ و ....هر پاسخی به پرسش های پیش گفته افزون بر تعیین نوع نگاه به قرآن, زیرساختی تئوریک برای چگونگی فهم قرآن و قواعد آن نیز خواهد بود. تحقیق حاضر, ضمن شناختاری انگاشتن زبان قرآن برآن است که این کتاب آسمانی به لحاظ زبانی دارای جامعیت چهاروجهی می باشد. این ویژگی, نتایجی در فهم و تفسیر دارد که در این مقاله به آنها پرداخته می شود.   چکیده عربی:أحد المبادئ الأساسیة الجدیرة بالبحث فی مجال فهم القرآن الکریم, هی معرفة لغة هذا الکتاب الإلهی. هناک الیوم الکثیر من الاسئلة التی تثار حول لغة القرآن. و من ذلک علی سبیل المثال: هل لغة القرآن ذات معنی؟ أم لیست ذات معنی؟ و هل هی من النمط المعرفی أم الأداتی؟ و هل هی أدبیة؟ أم رمزیة؟ أم عرفیة؟ أم من نحو آخر؟ و هل صیاغتها خطابیة أم کتابیة؟ و ما هی طبیعة الترابط بین المکونات الداخلیة و مفاهیم الآیات القرآنیة مع بعضها الآخر؟ و ما إلی ذلک.إن أی جواب عن الأسئلة الآنف ذکرها, اضافة إلی تعیین نوع النظرة إلی القرآن, سیکون بمثابة البنیة التحتیة لنظریة ذات قواعد لکیفیة فهم القرآن. البحث الحالی ینطلق من اعتبار لغة القرآن لغة معرفیة, و یبین ان هذا الکتاب السماوی له جامعیة ذات أربعة أوجه. ان لهذه الخاصیة معطیات فی فهم القرآن و تفسیره. و هذا هو ما نتناوله فی بحثنا هذا.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    شاکرین، حمیدرضا. (1391). عنوان فارسی: جامعیت چهاروجهی زبان قرآن و برون داد روش شناختی آن (عنوان عربی: جامعیة الوجوه الأربعة للغة القرآن و معطیاته المنهجیة). اندیشه نوین دینی، 8(28)، 9-24. SID. https://sid.ir/paper/133450/fa

    Vancouver: کپی

    شاکرین حمیدرضا. عنوان فارسی: جامعیت چهاروجهی زبان قرآن و برون داد روش شناختی آن (عنوان عربی: جامعیة الوجوه الأربعة للغة القرآن و معطیاته المنهجیة). اندیشه نوین دینی[Internet]. 1391؛8(28):9-24. Available from: https://sid.ir/paper/133450/fa

    IEEE: کپی

    حمیدرضا شاکرین، “عنوان فارسی: جامعیت چهاروجهی زبان قرآن و برون داد روش شناختی آن (عنوان عربی: جامعیة الوجوه الأربعة للغة القرآن و معطیاته المنهجیة)،” اندیشه نوین دینی، vol. 8، no. 28، pp. 9–24، 1391، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/133450/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا