Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

808
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

566
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

اثربخشی برنامه مهارت آموزی مبتنی بر بازی های عصب نمایشی بر سلامت روان نوزادان

صفحات

 صفحه شروع 45 | صفحه پایان 62

چکیده

 پژوهش حاضر با هدف بررسی تاثیرات برنامه مهارت آموزی مبتنی بر بازی های عصب نمایشی و در چارچوب نظریه دلبستگی بر سلامت روان نوزادان انجام شده است. بدین منظور 90 مادر باردار با استفاده از نمونه در دسترس از دو مرکز درمانی در تهران (بیمارستان نیکان و مرکز سلامت مادران) انتخاب و به طور تصادفی به سه گروه تقسیم شد ند. گروه پیش و پس از تولد (30), گروه پس از تولد (30) و گروه گواه (30).ملاک های ورود در این مطالعه شامل سلامت روان مادر, سن مادر (20 تا 35), سطح تحصیلات مادر (دیپلم تا دکترا) و نخست زا بودن وی بود. سلامت روان نوزاد در پایان شش ماهگی از طریق مقیاس هشدار پریشانی کودک و مصاحبه با مادر سنجیده شد. در مقایسه نتایج به دست آمده از سه گروه مشخص شد که هیچ یک از نوزادان گروه پیش و پس از تولد نشانه های خطر را در شش ماهگی نشان نمی دادند در حالی که 33% گروه پس از تولد و 40 % گروه گواه نشانه های خطر را نشان می دادند. این نتایج با مصاحبه ها همسو بود. بنابراین آموزش مادران برای بازی و پاسخ گویی به نیازهای نوزادان از دوران بارداری می تواند تامین کننده سلامت روان نوزادان شان باشد. به نظر می رسد بازی های عصب نمایشی, روش درمانی مناسب و موثری است که می تواند برنامه های فرزندپروری پیش از تولد و مداخلات پیشگیری زودهنگام برای نوزادان را غنی تر کند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    توکلی، الهام، پزشک، شهلا، ژانت هاشمی، آذر، دلاور، علی، و صرامی، غلامرضا. (1395). اثربخشی برنامه مهارت آموزی مبتنی بر بازی های عصب نمایشی بر سلامت روان نوزادان. پژوهش در سلامت روانشناختی، 10(4 )، 45-62. SID. https://sid.ir/paper/134097/fa

    Vancouver: کپی

    توکلی الهام، پزشک شهلا، ژانت هاشمی آذر، دلاور علی، صرامی غلامرضا. اثربخشی برنامه مهارت آموزی مبتنی بر بازی های عصب نمایشی بر سلامت روان نوزادان. پژوهش در سلامت روانشناختی[Internet]. 1395؛10(4 ):45-62. Available from: https://sid.ir/paper/134097/fa

    IEEE: کپی

    الهام توکلی، شهلا پزشک، آذر ژانت هاشمی، علی دلاور، و غلامرضا صرامی، “اثربخشی برنامه مهارت آموزی مبتنی بر بازی های عصب نمایشی بر سلامت روان نوزادان،” پژوهش در سلامت روانشناختی، vol. 10، no. 4 ، pp. 45–62، 1395، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/134097/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا