Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,581
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,231
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی اثربخشی بسته آموزشی بازی های شناختی بر عملکرد مهارت های عصب روان شناختی دانش آموزان نارساخوان

صفحات

 صفحه شروع 67 | صفحه پایان 86

چکیده

 مقدمه: علوم اعصاب شناختی و خواندن ارتباط بسیار نزدیکی با یکدیگر دارند. با نگاهی به چالش های عصب شناختی نارساخوانی و مزایای کارکرد شناختی و عصب روان شناختی بازی هدف کلی پژوهش اثربخشی بسته آموزشی بازی های شناختی بر مهارت های عصب روان شناختی دانش آموزان نارساخوان بود.روش: طرح پژوهش از نوع نیمه تجربی با پیش آزمون و پس آزمون و دوره پیگیری (2 ماه پس از اجرای پس آزمون) بود که 30 نفر از دانش آموزان نارساخوان پسر به طور غیر تصادفی به عنوان نمونه انتخاب, و به صورت تصادفی و به طور مساوی در دو گروه تجربی و کنترل قرار گرفتند. آموزش به کمک ابزار محقق ساخته در 25 جلسه 1.5 ساعته طی سه ماه بر روی گروه آزمایش اجرا شد. برای گردآوری اطلاعات, از مقیاس هوشی وکسلر کودکان ویرایش چهارم, آزمون نارساخوانی نما و آزمون عصب روان شناختی کانرز استفاده شد. داده ها با استفاده از آمار توصیفی (میانگین و انحراف معیار) و آمار استنباطی (تحلیل واریانس با اندازه گیری مکرر) مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت.یافته ها: تحلیل داده ها نشان داد که آموزش بسته بازی های شناختی بر بهبود عملکرد عصب روان شناختی دانش آموزان نارساخوان موثر است (p<0.01). همچنین نتایج تحلیل واریانس با اندازه گیری مکرر نیز نشان داد اثر آموزش بسته بازی های شناختی بر بهبود عملکرد مهارت های عصب روان شناختی دانش آموزان نارساخوان پایدار بوده است (p<0.01).نتیجه گیری: بسته آموزشی بازی های شناختی می تواند رویکرد درمانی موثری در جهت بهبود مهارت های عصب روان شناختی دانش آموزان نارساخوان که پیش نیاز خواندن است, باشد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    دهقان، نجمه، فرامرزی، سالار، نادی، محمدعلی، و عارفی، مژگان. (1396). بررسی اثربخشی بسته آموزشی بازی های شناختی بر عملکرد مهارت های عصب روان شناختی دانش آموزان نارساخوان. عصب روانشناسی، 3(2 (پیاپی 9) )، 67-86. SID. https://sid.ir/paper/266854/fa

    Vancouver: کپی

    دهقان نجمه، فرامرزی سالار، نادی محمدعلی، عارفی مژگان. بررسی اثربخشی بسته آموزشی بازی های شناختی بر عملکرد مهارت های عصب روان شناختی دانش آموزان نارساخوان. عصب روانشناسی[Internet]. 1396؛3(2 (پیاپی 9) ):67-86. Available from: https://sid.ir/paper/266854/fa

    IEEE: کپی

    نجمه دهقان، سالار فرامرزی، محمدعلی نادی، و مژگان عارفی، “بررسی اثربخشی بسته آموزشی بازی های شناختی بر عملکرد مهارت های عصب روان شناختی دانش آموزان نارساخوان،” عصب روانشناسی، vol. 3، no. 2 (پیاپی 9) ، pp. 67–86، 1396، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/266854/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا