Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

676
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

575
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

کشمکش بر سر برندسازی رژیم اشغالگر صهیونیستی در آمریکا، مطالعه موردی جنبش بی دی اس و دانشگاه هرزلیای رژیم صهیونیستی

صفحات

 صفحه شروع 149 | صفحه پایان 174

چکیده

برندسازی کشورها به وسیله روش های تجاری, پدیده ای نوین و یک راهبرد مربوط به دیپلماسی عمومی است که با هدف فروش تصاویر جدید و برداشت های نو از شهرها, کشورها و مناطق به مردم جهان صورت می گیرد. در جهان کنونی کشاکشی بر سر برندسازی رژیم صهیونیستی در جریان است.این مقاله با به کارگیری نظریه تصویر کشور به معنی مجموع عقاید, نظرات و احساسات درباره یک مکان سعی می کند کشاکش موجود بر سر تصویر رژیم صهیونیستی را نشان دهد. سوال مقاله این است که دو گروه طرفدار و مخالف رژیم صهیونیستی از چه روش ها و سیاست هایی برای بازنمایی آن استفاده می کنند. مقاله با مطالعه موردی دو سازمان فعال در برندسازی این رژیم, یکی موافق آن (دانشگاه هرزلیا) و دیگری مخالف آن (جنبش بی. دی. اس) و با روش تحلیل محتوای کیفی داده های آن ها به این نتیجه می رسد که برندسازی رژیم صهیونیستی روندی مداوم است که با ابزار رسانه جدید به ویژه شبکه های اجتماعی و انعکاس اقتصاد در نظام معنا پیگیری می شود. لکن روند برندسازی موافق آن نتوانسته خود را جدای از سیاست های منعکس شونده در اخبار نشان دهد. برندسازی رژیم صهیونیستی با وجود تمام جذابیت های گردشگری, فناوری, علمی, تجاری و فرهنگی همچون سایر کشورها نیست و در مقاطع جنگ و نزاع دچار مشکل می شود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    عاملی، سعیدرضا، ایزدی، فواد، و شفیعی سروستانی، فاطمه. (1393). کشمکش بر سر برندسازی رژیم اشغالگر صهیونیستی در آمریکا, مطالعه موردی جنبش بی دی اس و دانشگاه هرزلیای رژیم صهیونیستی. دانش سیاسی، 10(2 (پیای 20))، 149-174. SID. https://sid.ir/paper/134563/fa

    Vancouver: کپی

    عاملی سعیدرضا، ایزدی فواد، شفیعی سروستانی فاطمه. کشمکش بر سر برندسازی رژیم اشغالگر صهیونیستی در آمریکا, مطالعه موردی جنبش بی دی اس و دانشگاه هرزلیای رژیم صهیونیستی. دانش سیاسی[Internet]. 1393؛10(2 (پیای 20)):149-174. Available from: https://sid.ir/paper/134563/fa

    IEEE: کپی

    سعیدرضا عاملی، فواد ایزدی، و فاطمه شفیعی سروستانی، “کشمکش بر سر برندسازی رژیم اشغالگر صهیونیستی در آمریکا, مطالعه موردی جنبش بی دی اس و دانشگاه هرزلیای رژیم صهیونیستی،” دانش سیاسی، vol. 10، no. 2 (پیای 20)، pp. 149–174، 1393، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/134563/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا