مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

4,909
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

2,565
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مقایسه خود ادراکی دانش آموزان عادی، تیزهوش مدارس تیزهوشان و دانش آموزان تیزهوش مدارس عادی

صفحات

 صفحه شروع 2 | صفحه پایان 12

چکیده

 هدف از تحقیق حاضر, بررسی تاثیر نوع مدرسه بر خود ادراکی دانش آموزان با سطوح مختلف هوشی است. تحقیقات نشان داده اند, سطح عملکرد و ساختار مدرسه ای که دانش آموزان در آن مشغول به تحصیل اند؛ تاثیر بسزایی بر خود ادراکی آنان دارد. به همین لحاظ, از مسایلی که دست اندرکاران نظام تعلیم و تربیت, در هر جامعه, با آن مواجه هستند, این است که آیا باید دانش آموزان سطوح مختلف را در مدارس جداگانه طبقه بندی کنند؟ و در صورتی که چنین جداسازیهایی صورت گیرد, این تفکیک چه تاثیری بر خود ادراکی دانش آموزان دارد؟به منظور دستیابی به هدف فوق, 455 نفر از دانش آموزان دختر و پسر مقطع راهنمایی از مدارس عادی و تیزهوشان انتخاب و براساس نمره آزمون هوشی اوتیس در سه گروه عادی, تیزهوش مدارس عادی و تیزهوش مدارس تیزهوشان, دسته بندی شدند. سپس با استفاده از پرسشنامه خود ادراکی, عامل موفقیت و عدم موفقیت (خیر, 1369) خود ادراکی سه گروه مورد مقایسه قرار گرفت.یافته های پژوهش نشان داد که از نظر عوامل کوشش, سطح دشواری تکلیف و شانس میان سه گروه تفاوت معنی دار وجود دارد. ولی از نظر عامل توانایی, سه گروه ادراک مشابه ای داشته اند. تفاوتهای یاد شده, در ابعاد مختلف درونی, بیرونی و پایدار و ناپایدار نیز بررسی شد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    خیر، محمد، و جوکار، بهرام. (1381). مقایسه خود ادراکی دانش آموزان عادی, تیزهوش مدارس تیزهوشان و دانش آموزان تیزهوش مدارس عادی. علوم اجتماعی و انسانی دانشگاه شیراز، 18(2 (پیاپی 36))، 2-12. SID. https://sid.ir/paper/13483/fa

    Vancouver: کپی

    خیر محمد، جوکار بهرام. مقایسه خود ادراکی دانش آموزان عادی, تیزهوش مدارس تیزهوشان و دانش آموزان تیزهوش مدارس عادی. علوم اجتماعی و انسانی دانشگاه شیراز[Internet]. 1381؛18(2 (پیاپی 36)):2-12. Available from: https://sid.ir/paper/13483/fa

    IEEE: کپی

    محمد خیر، و بهرام جوکار، “مقایسه خود ادراکی دانش آموزان عادی, تیزهوش مدارس تیزهوشان و دانش آموزان تیزهوش مدارس عادی،” علوم اجتماعی و انسانی دانشگاه شیراز، vol. 18، no. 2 (پیاپی 36)، pp. 2–12، 1381، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/13483/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button