مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

4,805
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

2,786
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی عوامل موثر بر خواب آلودگی دانشجویان در کلاس درس

صفحات

 صفحه شروع 342 | صفحه پایان 362

چکیده

 زمینه و هدف: دانشگاه علوم انتظامی با امکانات آموزشی و فیزیکی مناسب و بهره گیری از اساتید متخصص و صرف هزینه های هنگفت در جهت تربیت پلیسی متخصص و متعهد تلاش می نماید, ولی اگر دانشجویان در کلاس خواب آلود باشند و هوشیاری لازم را نداشته باشند, موجب اتلاف این همه زحمت و هزینه می شوند. تحقیق حاضر در جهت بررسی این موضوع, تلاش کرده تا راه حل های علمی و تجربی برای جلوگیری از خواب آلودگی در کلاس درس ارایه نماید.مواد و روش ها: با بررسی نظریات علمی, 7 فرضیه استخراج شد که به روش پیمایشی و با طراحی سه پرسشنامه محقق ساخته برای سه نمونه پاسخگو که شامل 253 دانشجوی دانشگاه علوم انتظامی, 206 استاد و 69 فرمانده صف بود, اطلاعات لازم جمع آوری گردید.یافته ها:5 % دانشجویان اظهار داشته اند در تعدادی از کلاس های درس خواب آلود هستند, 82% به میزان زیاد و فقط 22% گفته اند به میزان کمی در کلاس درس خواب آلود هستند. 41.5% اساتید هم معتقدند دانشجویان به میزان زیاد در کلاس درس خواب آلود هستند.نتیجه گیری و پیشنهادها: در بررسی فرضیات, تاثیر کلاس های گرم, کم نور و ساکت بر خواب آلودگی تاییدگردید. روش سخنرانی بیشتر از سایر روش های تدریس (پرسش و پاسخ, و حفظ و تکرار) موجب خواب آلودگی دانشجویان می شود. کلاس های تئوری بیشتر از کلاس های عملی و میدانی موجب خواب آلودگی می گردند. در کل از 7 فرضیه تحقیق 6 فرضیه تایید و تاثیر میزان نشاط از نظر هر سه گروه پاسخگو رد شد. از جمله پیشنهادهای تحقیق برای کاهش خواب آلودگی دانشجویان در کلاس, رنگ آمیزی کلاس ها با رنگ های گرم, افزایش زمان خواب دانشجویان, کاهش فعالیت های دانشجویان قبل از شروع کلاس, استفاده از روش پرسش و پاسخ در کلاس ها و ترکیبی از دروس نظری و عملی در روز بود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    شایگان، فریبا. (1388). بررسی عوامل موثر بر خواب آلودگی دانشجویان در کلاس درس. پژوهش های مدیریت انتظامی (مطالعات مدیریت انتظامی)، 4(3)، 342-362. SID. https://sid.ir/paper/135306/fa

    Vancouver: کپی

    شایگان فریبا. بررسی عوامل موثر بر خواب آلودگی دانشجویان در کلاس درس. پژوهش های مدیریت انتظامی (مطالعات مدیریت انتظامی)[Internet]. 1388؛4(3):342-362. Available from: https://sid.ir/paper/135306/fa

    IEEE: کپی

    فریبا شایگان، “بررسی عوامل موثر بر خواب آلودگی دانشجویان در کلاس درس،” پژوهش های مدیریت انتظامی (مطالعات مدیریت انتظامی)، vol. 4، no. 3، pp. 342–362، 1388، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/135306/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button