Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

4,565
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

2,134
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ارتباطات در بحران

صفحات

 صفحه شروع 296 | صفحه پایان 323

چکیده

 زمینه و هدف: بحران به طور ناگهانی به وقوع می پیوندد و برای ساخت های زیربنایی و یا ارزش ها و هنجارهای اساسی یک نظام تهدیدی جدی است از این رو مستلزم واکنش سریع می باشد. با توجه به نقش اطلاع رسانی و ارتباطات در بحران, هدف اصلی این پژوهش, یافتن روش های دستیابی به نحوه ارتباطات در بحران می باشد.روش: در این مطالعه مروری توصیفی, با جست وجو در بانک های اطلاعاتی الکترونیکی معتبر مانند SID, و Magiran و با استفاده از کلمات کلیدی مرتبط و نیز بررسی فهرست منابع و جست وجوی مقالات و آثار کارشناسان بحران, مقالات و منابعی که به بررسی نتایج ارتباطات در بحران پرداخته بودند انتخاب و تحلیل شدند.یافته ها: قبل, هنگام و بعد از بروز بحران, مدیریت بحران می بایست در خصوص ارتباط و اطلاع رسانی به مردم, گروه ها, مسوولین, نهادها و غیره اقداماتی را در دستور کار خود قرار داده و در این خصوص طرح یا طرح هایی را تدوین و متناسب با شرایط مختلف بحران به مرحله اجرا در آورد.نتیجه گیری: برای کنترل و مقابله با بحران به طور عمده دو رویکرد و راهبرد وجود دارد: مستقیم (کاربرد قوه قهریه) و غیرمستقیم (کاربرد روش اقناع و مقابله نرم). در هر دو راهبرد, مدیران بحران می بایست به طور مستمر با مخاطبین خود اعم از رهبران مدیریت بحران, مردم, نیروهای خودی و مقامات و مسوولین ارتباط برقرار و ضمن افشای ماهیت اغتشاشگران و اطمینان دادن به مسوولین و مردم و ایجاد آرامش و رفع نگرانی ها, حمایت و همکاری آن ها را جلب نموده و رهبران بحران و اغتشاشگران را وادار به تسلیم یا تعدیل خواسته ها و روش های خود نمایند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    تشکری، محمود. (1390). ارتباطات در بحران. پژوهش های مدیریت انتظامی (مطالعات مدیریت انتظامی)، 6(2)، 296-323. SID. https://sid.ir/paper/135337/fa

    Vancouver: کپی

    تشکری محمود. ارتباطات در بحران. پژوهش های مدیریت انتظامی (مطالعات مدیریت انتظامی)[Internet]. 1390؛6(2):296-323. Available from: https://sid.ir/paper/135337/fa

    IEEE: کپی

    محمود تشکری، “ارتباطات در بحران،” پژوهش های مدیریت انتظامی (مطالعات مدیریت انتظامی)، vol. 6، no. 2، pp. 296–323، 1390، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/135337/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا