مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

150
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

85
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تاثیر اینفلوئنسرمارکتینگ در رسانه اجتماعی اینستاگرام بر صنعت نشر دیجیتال با رویکرد نتنوگرافی

صفحات

 صفحه شروع 45 | صفحه پایان 70

چکیده

 با توجه به تاثیر روزافزون عملکرد اینفلوئنسر مارکتینگ (بازاریابی تأثیرگذار), این پژوهش با بهره گیری از ظرفیت رسانه ملی کشور و نیز رسانه اجتماعی اینستاگرام به تاثیر اینفلوئنسرها برمخاطبان صنعت نشر دیجیتال با رویکرد نتنوگرافی پرداخته است.پژوهش حاضر در پی پاسخگویی به این پرسش بوده است که اینفلوئنسرها پس از معروفیت چگونه و با استفاده از چه مولفه هایی در قالب ساخت محتوا و تبلیغات بر بستر رسانه اجتماعی اینستاگرام بر کاربران تاثیرگذاشته و سبب ترویج فرهنگ کتاب خوانی و متعاقبا رونق صنعت نشر دیجیتال شوند. رویکرد مطالعاتی این پژوهش کیفی و از نظر ماهیت آمیخته اکتشافی است.نمونه آماری شامل 30 نفر از بینندگان برنامه که خود استفاده کنندگان کتب فیزیکی, کتب دیجیتال , پادکست ها و کتابخوان های صوتی بوده اند که نظرات خود را نسبت به محصولات معرفی شده توسط اینفلوئنسرها دراینستاگرام درقالب کامنت ذیل هرپست درج نموده اند. این پژوهش با روش تحقیق کیفی نتنوگرافی (Netnography) مشتریان و بازخوردهای آنها نسبت به عناوین معرفی شده را شناسایی کرده و مورد تحلیل قرار داده است.براساس نتایج به دست آمده, مهم ترین مضامین اثرگذار بر ترویج کتابخوانی و رونق صنعت نشر دیجیتال توسط اینفلوئنسرمارکتینگ عبارت اند از: اعتمادسازی اینفلوئنسر, انطباق تبلیغ عناوین متناسب با جامعه هدف و اقناع مخاطب از طریق براورده نمودن انتظارات.یافته های این پژوهش بیانگر نقش پراهمیت و معنی دار اینفلوئنسرهای فرهنگی برمخاطبان براساس مولفه اعتماد بوده و با بررسی سایرعوامل تاثیرگذار به راهکارهایی جهت ترویج کتابخوانی مدرن و متعاقبا رونق صنعت نشر دیجیتال پرداخته است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button