مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,018
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

895
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی قابلیت آموزشی فناوری واقعیت مجازی برمبنای ارزیابی مولفه های ادراک بصری دانشجویان

صفحات

 صفحه شروع 161 | صفحه پایان 199

چکیده

 به علت گسترش روزافزون استفاده از فناوری واقعیت مجازی در حوزه های مختلف و به خصوص آموزش, بررسی ادراک مخاطب از طریق این فناوری و قابلیت های آموزشی آن ضرورت دارد. لذا, هدف این پژوهش بررسی قابلیت های آموزشی سیستم واقعیت مجازی از طریق مقایسه تطبیقی ادراک محیط به دو صورت مستقیم و با استفاده از فناوری واقعیت مجازی بر مبنای ارزیابی روابط غیرخطی مولفه های ادراک بصری در فرآیند ادراک می باشد. روش تحقیق در این مقاله به صورت تجربی-پیمایشی می باشد؛ به طوری که مخاطبان به دو صورت مستقیم و با استفاده از عینک های واقعیت مجازی در زمان مشخص, فضا را مورد تماشا قرار داده و سپس مورد پیمایش قرارگرفته اند. جامعه آماری این پژوهش با توجه به تخصصی بودن مولفه های ادراک بصری, از بین دانشجویان رشته معماری انتخاب شده است. پایایی پرسشنامه بر اساس تکنیک آلفای کرونباخ و روایی محتوایی بر اساس نظر متخصصین مورد تایید قرار گرفت. بر اساس یافته های پیمایش در چهار بخش کفایت نمونه, تحلیل عامل R, همبستگی و رگرسیون, می توان نتیجه گیری کرد که مولفه های ادراک بصری, در پنج عامل احتمالی شناسایی و در این میان سه عامل به صورت قطعی تبیین شده است. در سطح عامل اول, ادراک بصری شامل مولفه هایی می باشد که توسط آن ها, درک پیچیدگی های محیط و در سطح عامل دوم, ادراک بصری شامل مولفه هایی می باشد که توسط آن ها, درک معنای محیط و در سطح عامل سوم, ادراک بصری شامل مولفه هایی می باشد که توسط آن ها, درک بینایی برای مخاطب میسر می شود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    طاهرطلوع دل، محمدصادق، کمالی تبریزی، سینا، و حیدری پور، امید. (1398). بررسی قابلیت آموزشی فناوری واقعیت مجازی برمبنای ارزیابی مولفه های ادراک بصری دانشجویان. آموزش عالی ایران، 11(1 )، 161-199. SID. https://sid.ir/paper/135891/fa

    Vancouver: کپی

    طاهرطلوع دل محمدصادق، کمالی تبریزی سینا، حیدری پور امید. بررسی قابلیت آموزشی فناوری واقعیت مجازی برمبنای ارزیابی مولفه های ادراک بصری دانشجویان. آموزش عالی ایران[Internet]. 1398؛11(1 ):161-199. Available from: https://sid.ir/paper/135891/fa

    IEEE: کپی

    محمدصادق طاهرطلوع دل، سینا کمالی تبریزی، و امید حیدری پور، “بررسی قابلیت آموزشی فناوری واقعیت مجازی برمبنای ارزیابی مولفه های ادراک بصری دانشجویان،” آموزش عالی ایران، vol. 11، no. 1 ، pp. 161–199، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/135891/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button