مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

20
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

10
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

سنجش و رتبه بندی ابعاد حسابرسی مسئولیت اجتماعی با استفاده از تکنیک های تصمیم گیری چندشاخصه

صفحات

 صفحه شروع 73 | صفحه پایان 93

چکیده

 چکیدهحسابرسی اجتماعی در سال های اخیر به نحو بارزی مورد توجه قرار گرفته است ومصرف کنندگان خواستار افزایش شفافیت در اقدامات شرکت ها هستند. شرکت ها در سراسر جهان به ارزیابی عملکرد اجتماعی روی آورده اند و گزارش نتایج ارزیابی خود را به عنوان ابزاری برای نشان دادن تعهد شان به مسئولیت اجتماعی می دانند. لذا در این پژوهش به سنجش و رتبه بندی ابعاد حسابرسی مسئولیت اجتماعی با استفاده از تکنیک های تصمیم گیری چندشاخصه پرداخته شده است. با بررسی مبانی نظری و مرور پیشینه های تحقیق, متغیرهای اثرگذار بر مسئولیت اجتماعی تعیین شدند که توسط خبرگان مورد تأیید قرار گرفتند. عوامل مؤثر در پنج گروه اصلی که شامل: کیفیت خدمات ادراک شده, تعهد به حقوق کارکنان, تعهد به حقوق مشتری, اقدامات محیط طبیعی و مشارکت مدنی و نگرش به حقوق صاحبان سهام بود, طبقه بندی شدند و مدل پژوهش تدوین گردید. سپس پرسشنامه بین مدیران و تحلیلگران مالی به تعداد نمونه 141 نفر توزیع شد و به کمک مدل سازی معادلات ساختاری لیزرل, داده ها تجزیه و تحلیل شدند. نتایج حاصل از مدل مفهومی معادلات ساختاری حاکی از وجود تاثیر معنادار هر یک از عوامل کیفیت خدمات ادراک شده, تعهد به حقوق کارکنان, تعهد به حقوق مشتری, اقدامات محیط طبیعی و مشارکت مدنی ونگرش به حقوق صاحبان سهام بر مسئولیت اجتماعی در الگوی نهایی تعیین میئولیت اجتماعی شرکت ها بوده است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button