مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله همایش

عنوان

تأثیر قابلیت های بازاریابی پویا بر عملکرد استارت آپ (مورد مطالعه: انکوباتورهای هنری)

نویسندگان

علی یاری مهدی

صفحات

 صفحه شروع | صفحه پایان

چکیده

 امروزه هنر از جایگاه ویژه ای در اقتصادهای جهانی برخوردار است و نقش مهم هنرمنردان در توسعه اقتصادی و اجتماعی جوامع کاملا پذیرفته شده است. بر این اساس وجود ساختارهای حمایت کننده در حوزه هنرضروری به نظر میرسد. یکی از این ساختارهای حمایتی, انکوباتورهای هنری هستند. قابلیت های بازاریابی پویا بستر و دانش بازار را به استارت آپ ها ارائه می کند که به آنها اجازه می دهد به اهداف خود دست یابند و در رقابت زنده بمانند. در پژوهش حاضر با تمرکز بر انکوباتورهای هنری به بررسی تاثیر ابعاد قابلیت های بازاریابی پویا بر عملکرد استارت آپ پرداخته شده است. این مطالعه کمی از یک پرسشنامه برای درخواست پاسخ از پاسخ دهندگانی استفاده می کند که از خدمات انکوباتورهای تجاری استفاده می کنند. در مجموع100کارآفرین از انکوباتور هنری در دانشگاه اصفهان در نظرسنجی آنلاین شرکت کردند. مدل پژوهش نیز مبتنی بر رویکرد مدلسازی معادلات ساختاری با نرمافزار Smart PLSنسخه 3تجزیه وتحلیل شد. نتایج نشان می دهد که عملکرد راه اندازی به طور قابل توجهی تحت تأثیر قابلیت های بازاریابی پویا است (937/0=β,, 00/0>P). در مورد ظرفیت جذب, هر دو بعد تأثیر قابل توجهی بر عملکرد راه اندازی نشان دادند: ظرفیت جذب بالقوه (β, = 0. 251, t = 7. 932, 00/0>P) و ظرفیت جذب تحقق یافته (β, = 0. 177, t = 5. 409, 00/0>P). برای مدیریت دانش, هر سهبعد (کسب دانش, انتشار دانش و پاسخگویی به دانش) تأثیر قابل توجهی بر عملکرد راه اندازی نشان دادند نقش قابلیتهای پویا ضرورتی استراتژیک جهت هدایت, پشتیبانی و مدیریت منابع در راستای خلق مزیت رقابتی پایدار و دستیابی به عملکرد برتر میباشد و بینشی کلیدی برای مدیران ایجاد میکند تا به واسطه آن با کنار گذاشتن رویکردهای سنتی, با تمرکز بر شایستگیهای محوری, جایگاه خود را در بازار تقویت نمایند و مسیر انکوباتورهای هنری آینده کشور را هموار کنند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button