مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

27
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

5
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی ارتباط کیفیت زندگی و پیشرفت تحصیلی دانشجویان دانشکده پرستاری آجا بر حسب جنسیت(1401)

صفحات

 صفحه شروع 30 | صفحه پایان 37

چکیده

 1مقدمه و هدف: تحصیل در رشته های علوم پزشکی فرآیندی است که طی آن کیفیت زندگی دانشجویان تغییر نموده و بر پیشرفت تحصیلی دانشجویان تأثیر می گذارد. این مطالعه با هدف بررسی ارتباط پیشرفت تحصیلی و کیفیت زندگی دانشجویان دانشکده پرستاری علوم پزشکی آجا انجام شد. مواد و روش­ها: در این مطالعه توصیفی تحلیلی, 136 دانشجوی رشته پرستاری دانشگاه علوم پزشکی آجا در سال 1401 با استفاده از جدول مورگان انتخاب و بر اساس نمونه­گیری مبتنی بر هدف وارد مطالعه شدند. ابزار گردآوری داده ها شامل سه بخش اطلاعات جمعیت شناختی دانشجویان, پرسشنامه کیفیت زندگی  SF-36و پرسشنامه پیشرفت تحصیلی درتاج بود. در نهایت تجزیه وتحلیل داده ها با در نظر گرفتن سطح معنی داری 05/0 توسط نرم افزار SPSS-24 با روش های آماری توصیفی و استفاده از آزمون­های استنباطی T مستقل و همبستگی پیرسون انجام شد. یافته ها: 73 دانشجوی خانم (7/53 %) و 63 دانشجوی آقا (3/46%)  در این مطالعه مشارکت داشتند. نمره پیشرفت تحصیلی دانشجویان پسر و دختر به ترتیب 39/142, 05/142 بوده که با یکدیگر تفاوت معناداری ندارند(09/0=P). همچنین در بین مولفه­های کیفیت زندگی, اختلال نقش به خاطر سلامت روحی در مردان و زنان تفاوت معناداری دارد(01/0=P), به طوری که زنان نمره کمتری را نسبت به مردان کسب کردند.   بحث و نتیجه­گیری: کیفیت زندگی کلی با عملکرد تحصیلی دانشجویان در حرفه های پزشکی و بهداشتی ارتباط مثبت دارد. بنابراین درک بهتر کیفیت زندگی ممکن است باعث بهبود یادگیری در دانشجویان علوم پزشکی و بهداشت شود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button