مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,426
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

865
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تربیت اجتماعی زیبایی شناسانه، پارادایمی بدیل برای نظام تربیت اجتماعی جزم گرا

صفحات

 صفحه شروع 165 | صفحه پایان 188

چکیده

 جزم اندیشی و به تبع آن جزم گرایی به مخدوش شدن تعاملات انسانی و ایجاد تضادها و کشمکش های بین فردی در سطوح مختلف اجتماعی, از خانواده گرفته تا گروه ها و احزاب مختلف و در سطح کلان, حتی بین دو جامعه منجر می شود. در این مقاله پس از توصیف و تبیین مفهوم جزم گرایی و زیبایی شناسی, به واکاوی مبانی مورد اعتقاد جزم اندیش ها و سپس به استنتاج اصول و روش های تربیت اجتماعی برخاسته از این نوع مبانی پرداخته شده است. همچنین مبانی زیبایی شناسانه بر اساس آرای اندیشمندان مختلف و اصول و روش های تربیت اجتماعی که از این مبانی زیبایی شناسانه قابل استنباط است, ارائه شده است. در نهایت به هدف نهایی این مقاله, یعنی ارائه اصول تربیت اجتماعی زیبایی شناسانه بر گرفته از پاردایم های تربیت اجتماعی زیبایی شناسانه و به کارگیری آن از طریق نظام تربیتی برای اصلاح و یا تعدیل اثرات سوء تربیت اجتماعی جزم گرایانه پرداخته شده است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    قاسمی، سعیده، سجادی، سیدمحمود، و ایمانی، محسن. (1394). تربیت اجتماعی زیبایی شناسانه, پارادایمی بدیل برای نظام تربیت اجتماعی جزم گرا. تحقیقات فرهنگی ایران، 8(2 (پیاپی 30))، 165-188. SID. https://sid.ir/paper/137033/fa

    Vancouver: کپی

    قاسمی سعیده، سجادی سیدمحمود، ایمانی محسن. تربیت اجتماعی زیبایی شناسانه, پارادایمی بدیل برای نظام تربیت اجتماعی جزم گرا. تحقیقات فرهنگی ایران[Internet]. 1394؛8(2 (پیاپی 30)):165-188. Available from: https://sid.ir/paper/137033/fa

    IEEE: کپی

    سعیده قاسمی، سیدمحمود سجادی، و محسن ایمانی، “تربیت اجتماعی زیبایی شناسانه, پارادایمی بدیل برای نظام تربیت اجتماعی جزم گرا،” تحقیقات فرهنگی ایران، vol. 8، no. 2 (پیاپی 30)، pp. 165–188، 1394، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/137033/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button