مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,608
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

959
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

2

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

کندوکاو سیستم معانی ذهنی مصرف کنندگان موسیقی

صفحات

 صفحه شروع 85 | صفحه پایان 112

چکیده

 پژوهش حاضر با هدف بررسی سیستم معانی ذهنی مصرف کنندگان موسیقی صورت گرفته است. مشارکت کنندگان این پژوهش را 21 نفر از دانشجویان ساکن خوابگاه های دانشگاه شیراز تشکیل می دهند. محققان از رویکرد کیفی نظریه زمینه ای و تکنیک جمع آوری اطلاعات مصاحبه عمیق بهره جسته اند. داده ها به کمک نرم افزار کیفی Nvivo مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته است. تحلیل داده های پژوهش و مدل پارادایمی ساخته شده نشان می دهد شرایط زمینه ای برای مشارکت کنندگان شامل «بافت فضایی» خوابگاه با زیرمجموعه تناسب زمانی-مکانی, اقتضای سنی و هویت جمعی است که در این میان «مدگرایی» و روند «بازار جهانی موسیقی» به عنوان شرایط مداخله گر تاثیرگذار هستند. مشارکت کنندگان با قرار گرفتن در شرایط فوق, راهبرد های «جایگزینی و گسترش موسیقی» و افزایش «ضریب غیبت ذهنی» را اتخاذ می کنند و درنتیجه به کارگیری این راهبردها, پیامد «انگاره سازی» برای مشارکت کنندگان مطرح می شود. انگاره سازی متضمن این مطلب است که مشارکت کنندگان به نوعی تصویر سازی ذهنی در برابر موسیقی می پردازند که در دو سوی یک طیف از هم ذات پنداری تا فرافکنی در نوسان است.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

ایمان، محمدتقی، زنجری، نسیبه، و اسکندری پور، ابراهیم. (1389). کندوکاو سیستم معانی ذهنی مصرف کنندگان موسیقی. تحقیقات فرهنگی ایران، 3(4 (پیاپی 12))، 85-112. SID. https://sid.ir/paper/137040/fa

Vancouver: کپی

ایمان محمدتقی، زنجری نسیبه، اسکندری پور ابراهیم. کندوکاو سیستم معانی ذهنی مصرف کنندگان موسیقی. تحقیقات فرهنگی ایران[Internet]. 1389؛3(4 (پیاپی 12)):85-112. Available from: https://sid.ir/paper/137040/fa

IEEE: کپی

محمدتقی ایمان، نسیبه زنجری، و ابراهیم اسکندری پور، “کندوکاو سیستم معانی ذهنی مصرف کنندگان موسیقی،” تحقیقات فرهنگی ایران، vol. 3، no. 4 (پیاپی 12)، pp. 85–112، 1389، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/137040/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button