Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

674
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

775
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

نقش ارزش تکلیف در رابطه بین خودکارآمدی و نگرش نسبت به ریاضی

صفحات

 صفحه شروع 91 | صفحه پایان 105

چکیده

 هدف پژوهش حاضر تعیین نقش واسطه ای ارزش تکلیف در رابطه بین خودکارآمدی و نگرش نسبت به ریاضی بود. نمونه پژوهش شامل 380 دانش آموزان مقطع متوسطه از 4 دبیرستان دولتی شهر کرمان بود, که با استفاده از روش نمونه گیری خوشه ای چند مرحله ای انتخاب شدند. جهت گردآوری داده ها از پرسشنامه خودکارآمدی ریاضی(یوشر و پاجارس, 2009), ارزش تکلیف(پینتریچ و همکاران, 1991), و نگرش نسبت به ریاضی(لیم و چاپمن, 2013) استفاده شد. نتایج تحلیل مسیر نشان داد که خودکارآمدی اثر مستقیم(63/0)و غیر مستقیم(12/0) معنی داری بر نگرش نسبت به ریاضی دارد. همچنین اثر مستقیم ارزش تکلیف بر نگرش نسبت به ریاضی (66/0) و نقش واسطه ای آن در رابطه بین خودکارآمدی و ارزش تکلیف معنی دار بود(19/0). به طور کلی, این متغیرها 48/0 درصد از واریانس نگرش نسبت به ریاضی را تبیین نمودند. یافته های پژوهش بیانگر اهمیت نقش خودکارآمدی و ارزش تکلیف در نگرش دانش آموزان نسبت به ریاضی بود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    سلطانی نژاد، مهرانه، و محمودی، کاووس. (1397). نقش ارزش تکلیف در رابطه بین خودکارآمدی و نگرش نسبت به ریاضی. پژوهش در نظام های آموزشی، 12(40 )، 91-105. SID. https://sid.ir/paper/137610/fa

    Vancouver: کپی

    سلطانی نژاد مهرانه، محمودی کاووس. نقش ارزش تکلیف در رابطه بین خودکارآمدی و نگرش نسبت به ریاضی. پژوهش در نظام های آموزشی[Internet]. 1397؛12(40 ):91-105. Available from: https://sid.ir/paper/137610/fa

    IEEE: کپی

    مهرانه سلطانی نژاد، و کاووس محمودی، “نقش ارزش تکلیف در رابطه بین خودکارآمدی و نگرش نسبت به ریاضی،” پژوهش در نظام های آموزشی، vol. 12، no. 40 ، pp. 91–105، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/137610/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا