مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله همایش

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله همایش

عنوان

تحلیل محتوای کمّی و کیفی تأثیر چشم انداز توسعه یافته ی ساختار مدرسه در بازدهی تعالی بخش فردی، خانوادگی و اجتماعی دانش آموزان دختر به صورت کاربردی و موردی

صفحات

 صفحه شروع | صفحه پایان

چکیده

 مدرسه, مهمّ ترین نهاد اجتماعی تعالی بخش برای پرورش ابعاد فردی, خانوادگی و اجتماعی دانش آموزان دختر در جوامع مختلف است. برنامه ریزی کاربردی در راستای چشم انداز توسعه یافته ی تربیتی دانش آموزان دختر در مدارس, از عناصر مهمّ نظام آموزشی است که هسته ی مرکزی تمام فعالیت های نظام تعلیم و تربیت, جهت ارتقای سطح کیفی و کمّی سیستم آموزشی کشور می باشد. بررسی تحلیل کمّی و کیفی نوع ارتباط ساختار فیزیکی و سازمانی مدرسه بر روی دانش آموزان دختر و بازدهی مستقیم سیستم آموزشی کشور در بروز قابلیت های آن ها, در پذیرش نقش های مختلف-همسر, مادر و فعّال اجتماعی-در خانواده و اجتماع مستلزم بکارگیری رهیافت های نوین جهت رشد ابعاد فردی, خانوادگی و اجتماعی است. مطالعه ی موردی مدارس به ویژه مدارس دولتی که دانش آموزان با فرهنگ های متفاوتی در آن تحصیل می کنند و از آسیب های فردی, خانوادگی و اجتماعی ویژه ای برخوردار هستند به عنوان یکی از موارد کنشگر فردی, خانوادگی و اجتماعی برای حضور نسل های آینده, به عنوان افراد مؤثر در بنای زیرساخت های کلان کشور است. پژوهش حاضر با بهره گیری از روش نوین علمی درصدد بیان اهمیّت گسترده ی نقش مدارس-به ویژه مدارس دولتی-و تأثیر چشم انداز توسعه یافته ی تربیتی ساختار مدرسه در بازدهی تعالی بخش فردی, خانوادگی و اجتماعی دانش آموزان دختر است. مدرسه ی تربیت با تعداد 220 دانش آموز دختر به عنوان جامعه ی آماری, جهت ارزیابی مسئولین با کسب اطلاعات دقیق از روند کمّی و کیفی آموزش, برای کاهش آسیب های اجتماعی دانش آموزان دختر در مدارس دولتی بررسی می شود. از نظر کمّی ساختار فیزیکی مدرسه دارای کاستی های مشهودی است که ارتباط مستقیمی بر کیفیت مسئله ی یاددهی-یادگیری دانش آموزان دارد. از نظر کیفی نیز با وجود تلاش مجدّانه مدیر, کادر مدرسه و دبیران متعهد, تفکیک دانش آموزان دختر در مدارس خاص و دولتی, سبب افزایش آسیب ها و نابه هنجاری های فردی و خانوادگی و اجتماعی وکاهش انگیزش اهداف تحصیلی شده است که باید مسئولین سیستم آموزشی کشور به آن نگاه ویژه ای داشته باشند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button