مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

28
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

4
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تبیین نقش اساتید علوم پزشکی در محیط های یادگیری الکترونیکی: تحلیل محتوای کیفی

صفحات

 صفحه شروع 1 | صفحه پایان 12

چکیده

 1مقدمه: محیط های آموزش الکترونیکی توسط اغلب دانشکده های پزشکی دنیا مورد استفاده قرار می گیرند. در طراحی هر محیط یادگیری الکترونیکی توجه به مولفه هایی نظیر ویژگی های یادگیرنده, نقش استاد, رویکرد برنامه درسی, فرایند یاددهی- یادگیری باید مورد توجه طراحان قرار گیرد, اما در این بین نقش استاد, و دارا بودن مهارت های تدریس در محیط مجازی اهمیت ویژه ای در موفقیت آموزش الکترونیکی و ماندگاری دانشجویان در این محیط دارد, این مطالعه با هدف تبیین نقش اساتید دانشگاه علوم پزشکی گیلان در محیط-های یادگیری الکترونیکی انجام گردید. روش ها: دراین مطالعه کیفی از نوع تحلیل محتوای قراردادی 15 نفر از اساتید و دانشجویان با سابقه آموزش مجازی طی سال های1401-1400 با روش نمونه گیری هدفمند انتخاب شدند. داده ها طی 14ماه طی مصاحبه های نیمه ساختارمند جمع آوری و توسط نرم افزار MAXQDA20 کدگذاری گردید. استخراج طبقات مطابق با رویکرد تحلیل محتوای گرانهایم ولاندمن انجام شد. جهت اطمینان از صحت و استحکام داده ها معیارهای گوبا و لینکلن استفاده گردید. یافته ها: تجزیه و تحلیل بیانات مشارکت کنندگان, منجر به شناسایی مضمون حضور شناختی استاد در محیط های یادگیری الکترونیکی با طبقات اصلی: طراحی فرآیند تدریس مناسب در محیط یادگیری الکترونیکی ( زیرطبقات کاربرد آموزش مجازی در دروس مناسب, طراحی محتوای تدریس مناسب, تغییر شیوه ارزیابی دانشجویان و کاربرد شیوه تدریس مناسب جهت تسهیل یادگیری) و مشارکت استاد در شکل گیری حس تعلق به محیط آموزش الکترونیکی با زیر طبقات حضور موثر استاد منجربه تسهیل یادگیری, حضور اجتماعی استاد, رهبری آموزشی استاد و ایجادکننده حس تعلق در دانشجویان) گردید. نتیجه گیری: با توجه به نتایج حاصله, از مهمترین نقش های اساتید علوم پزشکی در محیط های یادگیری الکترونیکی آشنایی آنان به مهارت های تدریس مجازی, حضور شناختی در محیط و توجه به شکل گیری حس تعلق در دانشجویان است. لذا در اختیار قراردادن منابع کافی برای مدیریت محیط های آموزش مجازی توسط مدیران ارشد, رفع موانع اداری و ساختاری و ایجاد انگیزه در اساتید برای استفاده از سیستم های آموزش الکترونیکی و توانمندسازی آنها با مهارت های تدریس مجازی پیشنهاد می گردد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button